۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۲۵

رئیس پارک علم و فناوری بوشهر مطرح کرد:

درگیر شدن اقتصاد نفتی با اقتصاد محلی با جشنواره دانایی

درگیر شدن اقتصاد نفتی با اقتصاد محلی با جشنواره دانایی

رئیس پارک علم و فناوری بوشهر گفت: برگزاری جشنواره ملی دانایی خلیج فارس می تواند بستری باشد تا اقتصاد محلی با اقتصاد نفتی بر پایه دانش شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب رستمی امروز در اختتامیه ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس عنوان کرد: زمانی که صنعت نفت در استان مستقر شد، برای استفاده از این ظرفیت، توانمند نبودیم اما اکنون با رشد صنعت محلی، اراده ای برای ارتباط با این صنعت شکل گرفته است.

وی افزود: امیدواریم این جشنواره با تلاش هایی که در راستای استفاده از این صنعت با محوریت دانش انجام می شود، بستری باشد تا اقتصاد محلی با اقتصاد نفت درگیر شود.

به گفته وی: جشنواره امسال توسط بنیاد ملی نخبگان، پارک علم و فناوری بوشهر و دانشگاه خلیج فارس برگزار شد و بنا داریم به ۵ طرح از ۱۸۱ طرح وارد شده به دبیرخانه جشنواره، جوایزی اعطا کنیم.

بهروز بوشهری رئیس ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس اظهار داشت: استان بوشهر اکنون یک مخزن گازی دارد که بزرگترین مخزن دنیاست و این مسئله باعث شده که ایران اولین کشور از نظر داشتن مخزن گازی باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ فاز پارس جنوبی تعریف شده است، گفت: تمام این فعالیت ها به دلیل آن است که در حال حاضر به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اهمیت داده ایم و این جشنواره را در این راستا به مرحله اجرایی رسانده ایم.

به گزارش مهر، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره دانایی خلیج فارس با رونمایی از کتاب «نفت شهر ایران» و با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، مهربانو تندگویان مشاور وزیر نفت و خواهر شهید تندگویان، رئیس پارک علم و فناوری بوشهر، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد.

این جشنواره با محوریت فناوری ها و ایده های برتر در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی با حضور این مسئولان برگزار شد.

کد خبر 3609280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha