۱۰ مرداد ۱۳۸۵، ۱۳:۵۱

كتاب" سنتهاي رسول اعظم(ص)" به زبان عربي منتشر شد

كتاب" سنتهاي رسول اعظم(ص)" به زبان عربي منتشر شد

كتاب "سنتهاي رسول اعظم(ص)" از سوي پژوهشكده باقرالعلوم تأليف و انتشارات اميركبير آن را در 938 صفحه به زبان عربي چاپ و منتشر كرده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، كتاب " سنتهاي رسول اعظم(ص)" داراي 5 فصل است كه در هر فصل به بررسي مسائل و مباحث ديني پرداخته است، اين كتاب از سوي گروه حديث پژوهشكده باقرالعلوم توسط سيد محمود مدني، محمود شريفي، سيد حسين سجادي تبار، محمود لطيفي و محمود احمديان به رشته تحرير در آمده است.

در فصل اول اين كتاب اوصاف و القاب حضرت محمد (ص) در كتاب خدا، زبان امامان و برخي از صحابه پرداخته شده و كرامتها، جلال و جبروت آن حضرت معرفي شده است .

در فصل دوم به اصول دين اشاره مي كند و توحيد را در مقابل بيزاري از بت و اصنام، نبوت، عصمت و طهارت حضرت محمد(ص) را همراه با شرح و كيفيت وحي و مناظره با مشركان، در باب امامت نامهاي امامان، تعداد ائمه و سياستهاي آنها را بررسي كرده و با ياد آوري مرگ و ترس از آتش جهنم معاد را بررسي مي كند.

در فصل سوم كتاب " سنتهاي رسول اعظم(ص)" عبادت، قرآن و دعا و ذكر بررسي مي شود كه در بخشي از آن عبادت در ماه شعبان، كيفيت قرائت قرآن، دعا و ذكر، آداب دعا كننده، آموزش دعا، دعا در زمانها و اوقات مختلف چون هنگام غروب خورشيد، هنگام رؤيت ماه، استغفار مؤمنان و استخاره  آمده است .

بررسي اخلاق و آداب مسئله اي است كه در فصل چهارم مورد توجه قرار گرفته كه در آن اخلاق تقسيم بندي شده و ويژگيهاي اخلاقي چون امانت داري، تواضع، بخشش، حسن خلق، حيا، رأفت و مهرباني را از نظر گذرانده است. اين فصل بخشهاي ديگري چون نظافت، لباس پوشيدن، آداب نوشيدن و خوردن، انواع خوراكيها، مسكن و مركب و سفر، بخش بهداشت و سلامتي را نيز داراست.

احكام از موضوعاتي است كه در فصل پنجم به آن پرداخته است و در آن طهارت و وضو، آداب نماز و انواع نمازها، روزه و شرايط آن، زكات، خمس، حج، جهاد، امر به معروف و نهي از منكر، ازدواج، قضاوت و شهادت و معيشت و تجارت را بررسي كرده است.

کد خبر 361321

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha