۱۱ مرداد ۱۳۸۵، ۱۳:۳۵

"ديوها و آدم‌ها" بدون كمك‌هزينه اجرا مي‌شود

نمايش "ديوها و آدم‌ها" كه دو سال پيش در جشنواره تئاتر عروسكي روي صحنه رفته بود، اين روزها بدون دريافت كمك‌هزينه از ادراه كل هنرهاي نمايشي در فرهنگسراي نياوران روي صحنه است.

مريم كاظمي كارگردان "ديوها و آدم ها" در گفتگو با خبرنگار "مهر" در اين باره گفت: "قرارداد ما بر حسب گيشه است كه 20 درصد آن را فرهنگسرا برمي دارد و 80 درصد سهم گروه است. با وجود اينكه 10 شب از اجراي نمايش مي گذرد، هنوز شوراي ساخت براي تعيين كمك هزينه تشكيل نشده است."

وي در ادامه افزود: "نمايش "ديوها و آدم ها" در جشنواره دهم عروسكي روي صحنه رفت و پس از جشنواره تنها به چند نمايش اجراي عمومي دادند. اعضا گروه من هم با اينكه نمايش را در جشنواره اجرا شده بود، هيچ دستمزدي دريافت نكرده بودند. با مدير سابق تالار هنر براي اجراي اين نمايش وارد مذاكره شديم، اما به دليل اينكه عروسك هاي نمايش كوچك است تصميم گرفتيم آن را در سالن كوچكتري مانند كانون پرورش فكري كودكان و نوجوان يا فرهنگسراي نياوران اجرا كنيم."

كارگردان نمايش "ديوها و آدم ها" با اشاره به دلايل اجراي نمايش در فرهنگسراي نياوران گفت: "با نامه اي كه به آقاي پارسايي نوشتيم و با كمك انجمن نمايشگران عروسكي خانه تئاتر و مسئولان فرهنگسراي نياوران، اين نمايش را در تالار گوشه اين فرهنگسرا روي صحنه برديم."

كاظمي با بيان مشكلاتي كه براي اجراي "ديوها و آدم ها" در فرهنگسراي نياوران با آن رو به رو شده، گفت: "اين نمايش همزمان با چند برنامه مانند برگزاري نمايشگاه نقاشي، عكس و كنسرت در فرهنگسرا اجرا مي شود كه نوعي تداخل كاري در اين برنامه ها به وجود مي آيد. اما خوشبختانه تاكنون توانسته ايم با تعامل با مسئولان سالن اين مشكلات را حل كنيم. كليه تبليغات نمايش نيز بر عهده گروه است و ما بايد خودمان اين كار را انجام دهيم."

نمايش "ديوها و آدم ها" داستان دو ديو است كه به دليل خوش قلبي و دوست داشتن انسان ها، تبديل به آدم مي شوند. مريم كاظمي نويسندگي، طراحي و كارگرداني آن را بر عهده دارد. ناصح كامكاري مشاور طراحي، حسين ضيايي طراح عروسك، مصطفي آخوندي آهنگساز، خسرو احمدي قصه گو و سارا بني صدر، حسين مزيناني، آنا نمكچيان، محمدرضا تقي پور، ژاله شعاري و ميثم يوسفي عروسك گردانان نمايش هستند. "ديوها و آدم ها" هر روز جز شنبه ساعت 19 در تالار گوشه فرهنگسراي نياوران روي صحنه مي رود.

کد خبر 361840

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha