۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۳:۰۹

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان:

دانش‌آموزان نهاوندی از فضای آموزشی مناسب برخوردار نیستند

دانش‌آموزان نهاوندی از فضای آموزشی مناسب برخوردار نیستند

نهاوند- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان بابیان اینکه تاکنون ۱۳ مدرسه به همت خیرین در نهاوند ساخته‌شده است، گفت: دانش آموزان نهاوند از فضای آموزشی مناسب برخوردار نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر سه‌شنبه هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سراب گیان شهرستان نهاوند برگزار شد.

در این مراسم عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: در سال گذشته با توجه به استقلال و محرومیت موجود در بخش خزل نهاوند بیشترین اعتبارات عمرانی مدارس به این سمت جهت‌دهی و به همین دلیل توجه کمتری به شهرستان نهاوند شد.

وی بابیان اینکه نهاوند سومین شهرستان بزرگ استان بوده و دارای جمعیت دانش‌آموزی زیادی است، گفت: متأسفانه دانش آموزان نهاوندی از فضای آموزش مناسب برخوردار نیستند.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: رفع مشکلات نهاوند در زمینه فضای آموزشی در شرایط کنونی نیازمند همدلی و هم‌افزایی و تلاش برای جذب اعتبارات از محل کمک‌های مردمی و سایر بخش‌هاست.

فولادوند بابیان اینکه در قالب نشست‌های مختلف درصدد جذب بودجه برای نهاوند هستیم، گفت: کمبود نیروی انسانی یکی دیگر از معضلات آموزش‌وپرورش شهرستان نهاوند است.

وی افزود: شهرستان نهاوند در دورانی صادرکننده معلم بود و شمال استان را پوشش می‌داد اما به دلیل سوء مدیریت و همچنین بی‌توجهی به بومی گزینی امروز با کمبود نیرو مواجه است.

وی افزود: برای حل این مشکل طرح‌هایی مانند انتقال معلمان نهاوندی شمال استان به نهاوند و همچنین سازمان‌دهی تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان را در نظر داریم که با اجرایی شدن آن‌ها بخش‌هایی از کمبود نیروی انسانی جبران می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان، نهاوند را شهری باسابقه فرهنگی و تاریخی عنوان کرد و گفت: شهرستان نهاوند دارای پتانسیل‌های خوبی در همه زمینه‌هاست، لذا موضوعی که باید به آن پرداخته شود بحث همدلی و تحمل یکدیگر است که آنچه به این شهر ضربه زده ناشی از برخوردهای تنگ‌نظرانه است.

بنابراین گزارش، تاکنون ۱۳ آموزشگاه به‌صورت ۱۰۰ درصد توسط خیران در نهاوند ساخته‌شده است و خیران در امر ساخت و مرمت تعداد زیادی از آموزشگاه‌های شهرستان مشارکت داشته‌اند

کد خبر 3661523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha