۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۴۳

رئیس دارالقرآن الکریم تاکید کرد:

توجه به مفاهیم قرآنی نیاز امروز جامعه/ فکر و عملمان قرآنی باشد

توجه به مفاهیم قرآنی نیاز امروز جامعه/ فکر و عملمان قرآنی باشد

سمنان - رئیس دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی در سطح کشور، گفت: توجه به مفاهیم قرآنی نیاز امروز جامعه ایرانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قره شیخلو عصر چهارشنبه در خلال آئین تجلیل از فعالان قرآنی استان سمنان به میزبانی مجتمع فرهنگی ولایت شهرستان سمنان، ضمن اشاره به لزوم پیاده سازی مفاهیم قرآنی در زندگی امروزی، ابراز داشت: امروز زمانی است که باید بیش از هر برهه دیگر، فرهنگ معارف دینی و قرآنی را در زندگی اجرا کنیم و در سایه منویات مقام معظم رهبری پیرامون سال اقتصاد مقاومتی، اقدام را به حوزه های قرآنی سوق دهیم.

وی افزود: پشتوانه دولت و ملتی سالم و موفق، فرهنگ مبتنی بر قرآن و عترت است و همان گونه که مقام معظم رهبری صبح امروز در دیدار با فعالان قرانی فرمودند، نفوذ قرآن در جامعه بسیار پررنگ ارزیابی می شود اما مردم نیز می بایست نسبت به قرآن کریم مسئولیت داشته باشند و به وظایف خود عمل کنند.

ضرورت توجه ویژه به برنامه های قرآنی

رئیس دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی، نظام،حاکمیت و مردم را مثلث اقدامات فرهنگی و قرآنی در کشور دانست و گفت: زمانی می توانیم در اشاعه فرهنگ قرآنی بین اقشار مختلف جامعه موفق باشیم که این سه ضلع مسئولیت خود را در قبال یکدیگر به خوبی انجام دهند.

قره شیخلو بیان داشت: موفقیت قرآنی زمانی حاصل می شود که ترکیبی از فعالیت ها و مسئولیت های منظم از سه حوزه دولت، مردم و نظام اسلامی یک هدف را دنبال کرده و زمینه توسعه فعالیت های قرآنی و حمایت از قرآنیان را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: علاوه بر دولت که وظیفه حمایت از قرآنیان را دارد، مردم نیز در قبال کلام الله مجید وظایفی دارند که از جمله آنها می توان به فعالیت گسترده در عرصه قرآنی اشاره کرد همانگونه که امروز مردم ما میلیاردها تومان برای عزاداری سالار شهیدان  امام حسین(ع) در محرم و صفر خرج می کنند، می توانند در زمینه اشاعه فرهنگ قرآنی نیز این اقدامات را در دستور کار داشته باشند تا شاهد اشاعه بیش از چیش فرهنگ قرآنی در بین مردم به ویژه در مناسبت هایی مانند ماه مبارک رمضان باشیم.

مردم قرآن را در لایه های زندگی خود احساس کنند

رئیس دارالقرآن الکریم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآنی، گفت: این مهم امروز، مطالبه ای جدی از سوی معظم له است و زمانی به این امر دست خواهیم یافت که فرهنگ قرآنی در جامعه وجود داشته باشد و مردم قرآن را در لایه های زندگی شان درک و حس کنند.

قره شیخلو بیان داشت: برای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی امروز به سه کار نیازمندیم که نخستین آنها تلاوت روزانه قرآن کریم است چرا که این امر می تواند موجبات انس هرچه بیشتر با قرآن را برای مسلمانان فراهم سازد و در وهله دوم تدبر در آیات کلام الله مجید قرار دارد که خداوند متعال این مهم را در سوره انفال به دقت مورد تاکید قرار داده است همچنین برای سعادت جامعه قرآنی ما می بایست فکر و عملمان قرآنی باشد.

وی افزود: با انجام این سه مهم در زندگی فرد فرد جامعه، می توانیم شاهد تجلی رفتار و کردار قرآنی در سطح جامعه و به خصوص در بین نسل جوانی باشیم که امروز تحت فشار بدترین تهدیدات و هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام هستند.

رئیس دارالقرآن الکریم با اشاره به لزوم تخصیص اعتبارات این نهاد، گفت: در سال گذشته ۲۰۰میلیارد تومان اعتبارات قرآنی توسط مجلس شورای اسلامی برعهده دولت گذاشته شد که با توجه به مشکلات اعتباری، حتی یک ریال از آن نیز تحقق نیافت لذا امیدواریم در سال جاری بتوانیم با تخصیص این اعتبارات برنامه های قرآنی را به اجرا در آوریم.

قره شیخلو بیان داشت: اجرای برنامه های قرآنی با تصویب اعتبارات خوب می تواند حربه ای مناسب در مقابل تهدیدات فرهنگی دشمان باشد که امروز بنیان فرهنگی جامعه اسلامی ما را نشانه گرفته اند.

در این آیین که جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرائی و مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی و حافظان و قاریان قرآن استان سمنان حضور داشتند، یازده چهره قرآنی استان تجلیل شدند.

کد خبر 3662645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha