۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۰۷

سرپرست شرکت غله مازندران:

۹۳ میلیارد ریال به کلزاکاران مازندران پرداخت شده است

۹۳ میلیارد ریال به کلزاکاران مازندران پرداخت شده است

ساری - سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: تاکنون بیش از ۹۱ درصد از بهای کلزای خریداری‌شده از کشاورزان به مبلغ ۹۳ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال از طریق سامانه بانک کشاورزی پرداخت شد.

سید محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی هر کیلو دانه روغنی کلزا را با ۱۰ درصد رطوبت و دو درصد ناخالصی معادل ۲۵ هزار و ۳۰۰ ریال عنوان کرد و افزود: در خرید تضمینی کلزا میزان افزایش و یا کاهش افت رطوبت و ناخالصی محصول ارائه‌شده توسط کشاورزان محاسبه و مابه‌التفاوت آن از مبلغ مذکور کسر و یا به آن افزوده می‌شود.

جعفری پرداخت به‌موقع بهای کلزای خریداری‌شده از کشاورزان استان را یکی از اولویت‌های اصلی این شرکت در خرید تضمینی دانه روغنی کلزا برشمرد و افزود: با احتساب کسری ناشی از رطوبت و ناخالصی دانه‌های روغنی کلزای خریداری‌شده تاکنون بیش از ۹۱ درصد از بهای کلزای خریداری‌شده از کشاورزان استان مازندران به مبلغ ۹۳ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال از طریق سامانه بانک کشاورزی به‌عنوان بانک عامل پرداخت‌شده است.

جعفری اظهار داشت: به‌منظور تسهیل امر خرید تضمینی کلزا ۱۰ مرکز خرید در استان مازندران تعیین شد که دراین‌بین شهرستان بهشهر بیشترین میزان خرید تضمینی دانه روغنی کلزا را به خود اختصاص داد.

وی افزود: خوشبختانه با اجرای دقیق برنامه‌های شرکت غله در تسهیل امر خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان و همچنین پرداخت به‌موقع مطالبات کشاورزان این امیدواری وجود دارد که در سال‌های آینده استقبال بیشتری از کاشت این محصول استراتژیک از سوی کشاورزان استان مازندران صورت پذیرد.

کد خبر 3675409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha