۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۱۵

طالبی‌کاران حمایت شوند

شهرستانی که آوازه طالبی آن پیچید/محصول شیرین ورامین بر سفره مردم

شهرستانی که آوازه طالبی آن پیچید/محصول شیرین ورامین بر سفره مردم

ورامین- طالبی ورامین در حالی این روزها وارد بازار شده که آوازه محصول شیرین این شهرستان به دیگر استان‌ها هم رسیده و مشتریان پر و پا قرصی برای خود پیدا کرده است.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها- سید محمدحسن محمودی: شهرستان ورامین یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی استان تهران محسوب می‌شود که آوازه محصولات کشاورزی آن در استان‌های مختلف کشور پیچیده است.

امروز کشاورزان ورامینی باهمت و تلاش جهادی توانسته‌اند در حوزه تولید محصولات مختلف کشاورزی ازجمله صیفی‌جات، سبزی، گندم، جو، زعفران، پسته و غیره بدرخشند.

یکی از محصولات کشاورزی که شهرستان ورامین در آن حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و توانسته به یکی از قطب‌های اصلی تولید این محصول در استان تهران تبدیل شود، طالبی است.

طالبی ورامین مشتریان پروپاقرصی در کشور دارد

طالبی محصولی پرطرفدار ماه تابستان در میان خانواده‌های ایرانی است و طالبی ورامین نیز از گذشته تاکنون، طرفداران پروپاقرصی را در کشور دارد.

همزمان با آغاز فصل برداشت طالبی از اراضی قابل‌کشت ورامین، بار دیگر طعم شیرین طالبی ورامین را می‌توان بر سر سفره‌های مردم استان تهران و برخی استان‌های کشور حس کرد.

بر اساس آمارهای ارائه‌شده، ۸۶۸هکتار از اراضی شهرستان ورامین زیر کشت محصول طالبی رفته و پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار، بیش از ۳۰ تن طالبی برداشت شود.

محیط جغرافیایی در کنار آب‌وهوا و استعداد شهرستان ورامین ازجمله عواملی محسوب می‌شود که این شهرستان را به یکی از قطب‌های تولید طالبی تبدیل کرده است.

طالبی ورامین از کیفیت بالایی برخوردار است

حسین امینی یکی از فعالان حوزه کشاورزی و صیفی‌جات در ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به استعداد شهرستان ورامین در این بخش اظهار داشت: شهرستان ورامین در حوزه تولید محصولات مختلف کشاورزی ازجمله صیفی‌جات استعداد و ظرفیت بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به این نکته که شهرستان ورامین در تولید محصولات کشاورزی به موفقیت‌هایی رسیده است، افزود: اگرچه امروز به دلیل کمبود منابع آبی نمی‌توان از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل شهرستان ورامین در حوزه کشاورزی استفاده کرد اما این شهرستان توانسته به‌رغم همه مشکلات، در بخش کشاورزی بدرخشد.

امینی ادامه داد: یکی از محصولاتی که شهرستان ورامین در تولید آن توانسته به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند، طالبی است به‌طوری‌که امروز محصول طالبی ورامین طرفداران خاصی را در استان تهران و کشور دارد.

وی با اشاره به کیفیت طالبی ورامین اضافه کرد: طالبی ورامین از کیفیت بالایی برخوردار بوده و شیرینی آن باعث افزایش طرفدارانش می‌شود و به همین خاطر باید مسئولان با جدیت در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

امینی با تأکید بر ضرورت حمایت از طالبی کاران ورامین گفت: طالبی کاران ورامین نیازمند حمایت هستند و در صورت توجه ویژه به این بخش از کشاورزی ورامین، می‌توان استعدادهای شهرستان را در این حوزه به سایر استان‌های کشور نشان داد.

۸۶۸ هکتار از اراضی ورامین زیر کشت طالبی رفته است

حسین تاجیک مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت‌های مناسب این شهرستان در تولید طالبی اظهار داشت: شهرستان ورامین جایگاه ویژه‌ای را در تولید طالبی در استان تهران دارد.

وی با اشاره به میزان کشت طالبی در سطح اراضی قابل‌کشت شهرستان ورامین افزود: حدود ۸۶۸هکتار از اراضی شهرستان ورامین زیر کشت طالبی رفته و با تلاش‌های صورت گرفته و همت کشاورزان ورامینی، محصولات باکیفیتی روانه بازار شده است.

رشد کشت طالبی در شهرستان ورامین

تاجیک با اشاره به رشد میزان تولید طالبی در ورامین گفت: خوشبختانه کشاورزان ورامینی رغبت بیشتری را برای کشت طالبی از خود نشان دادند، به‌طوری‌که در سال گذشته، اراضی زیر کشت طالبی در ورامین ۸۰۰ هکتار بود که این رقم در سال جاری به ۸۶۸هکتار افزایش پیدا کرد.

وی با تأکید بر این نکته که طالبی ورامین به نقاط مختلف ارسال می شود، بیان داشت: تلاش داریم تا با توجه به امکانات موجود، بهره وری لازم را از ظرفیت های شهرستان ورامین در کشت و تولید محصولات کشاورزی مختلف نظیر طالبی بالا ببریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین استفاده از شیوه های نوین آبیاری و بهره گیری از وسائل و امکانات به روز کشاورزی را بسیار مهم دانست و  یادآور شد: آموزش کشاورزان و حمایت از تولید محصولات کشاورزی در کنار استفاده از ابزار و امکانات مدرن و بهره گیری از شیوه های جدید آبیاری می تواند زمینه ساز استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های کشاورزی شهرستان ورامین شود.

وی با اشاره به برنامه جهاد کشاورزی برای گسترش کشت گلخانه ای در شهرستان ورامین به منظور بهره گیری از امکانات مطلوب تر این حوزه، متذکر شد: توسعه کشت گلخانه ای از جمله برنامه هایی است که با جدیت از سوی جهاد کشاورزی ورامین دنبال می شود و با توجه به محدودیت های آبی در این منطقه، این موضوع باید از سوی کشاورزان مورد توجه قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین یادآور شد: دولت نیز تسهیلاتی را برای گسترش کشت گلخانه ای در نظر گرفته است که کشاورزان  می توانند از این تسهیلات برای استفاده بهتر و مطلوب تر از ظرفیت های کشاورزی شهرستان استفاده کنند.

به هر ترتیب باید شهرستان ورامین را یکی از قطب های تولید طالبی در استان تهران و کشور دانست و در این میان توجه به مشکلات طالبی کاران و استفاده حداکثری از ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان ورامین در حوزه کشاورزی می تواند رشد و توسعه هر چه بیشتر منطقه را رقم زده و زمینه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم آورد.

قطعا در سایه توجه مسئولان و حمایت ویژه از طالبی کاران، می توان خبرهای شیرینی را از گسترش تولید این محصول در ورامین شنید.

کد خبر 3687885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha