۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۰

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه خبر داد؛

اصلاح آئین‌نامه ساماندهی کودکان کار در انتظار پاسخ ۳ دستگاه

اصلاح آئین‌نامه ساماندهی کودکان کار در انتظار پاسخ ۳ دستگاه

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه گفت: اصلاح آئین‌نامه ساماندهی کودکان کار در انتظار پاسخ سه وزارتخانه است و پس از ارسال نظرات آنها، اصلاحیه نهایی به کمیسیون اجتماعی هیات دولت ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست بررسی اصلاحیه آئین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های آموزش و پرورش، شهرداری و ریاست جمهوری و همچنین نمایندگانی از سازمان‌های غیردولتی فعال در امور کودکان کار برگزار شد.

روزبه کردونی مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست افزود: بعد از صحبت‌های مقام معظم رهبری با مسئولان در خصوص ضرورت توجه بیشتر و انجام اقدامات فوق‌العاده در مورد آسیب‌های اجتماعی، تقسیم کار ملی صورت گرفته و در بحث آسیب‌های اجتماعی کودکان قرار شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستگاه‌های مسئول نشست‌هایی را برگزار تا در این خصوص برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری انجام دهد و حمایت‌های اجتماعی از سوی سازمان‌های ذیربط از کودکان کار و خیابان انجام شود.

وی گفت: بعد از این تقسیم کار ملی، مسئولیت مضاعف‌تری بر عهده ما قرار گرفته و در همین راستا امروز جلسه‌ای با حضور آموزش و پرورش و شهرداری که عضو شورای حمایت‌های اجتماعی هستند، در حضور تشکل‌های غیردولتی برگزار و گزارش عملکردی ارائه شد.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در این جلسه قرار شد امکان ارتباط با انجمن اولیاء و مربیان و دستگاه‌های دیگر و همچنین سازمان‌های مردم نهاد فعال در امور کودکان برقرار شود.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت آئین‌نامه اصلاحی ساماندهی کودکان کار و خیابان نیز اظهار داشت: برای برنامه‌ریزی و ارائه سیاست‌های حمایتی از کودکان کار، منتظر اصلاح آئین‌نامه نماندیم و در کنار این برنامه‌ریزی‌ها، بحث اصلاح آئین‌نامه را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم؛ به طوری که شرح وظایف دستگاه‌ها تدوین و برای آنها ارسال شد تا نظراتشان را اعمال کنند.

کردونی با اشاره به اینکه دستگاه‌های عضو تاکنون نظرات خود را برای ما ارسال کرده و فقط سه دستگاه آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و نیروی انتظامی، آن را برای ما نفرستاده‌اند، گفت: همچنان منتظر اعمال نظرات آنها هستیم و پس از دریافت تمامی نظرات دستگاه‌ها، اصلاحات انجام و آئین‌نامه اصلاحی برای تصویب نهایی و اجرا به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال خواهد شد.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مصوبات این جلسه نیز اشاره کرد و گفت: از دستگاه آموزش و پرورش درخواست کرده‌ایم که اطلاعات مربوط به ثبت‌نام ۱۵ هزار کودک کار را بر اساس جنسیت و ویژگی‌های دیگر برای ما ارسال کند تا برای ارائه خدمات بتوانیم با سایر سازمان‌های حمایتی هماهنگ شویم.

به گفته وی، از سوی دیگر قرار شد اطلاعات کودکان کار شناسایی شده توسط سازمان بهزیستی، شهرداری، آموزش و پرورش و سازمان‌های مردم‌نهاد در یک شبکه واحد اطلاعاتی قرار گیرد تا ضمن جلوگیری از همپوشانی، خدمات درستی نیز به آنها ارائه شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی رفاه به مصوبه هیأت وزیران در مورد ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه هیأت وزیران، مقرر شده یکی از مدارک معتبر برای ثبت‌نام اتباع خارجی، کارت ویژه حمایت تحصیلی باشد.

کردونی افزود: این مصوبه را به زودی با واحدهای اتباع خارجی وزارت کشور و آموزش و پرورش پیگیری خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد، برای سال تحصیلی آینده این مصوبه را به بهترین شکل اجرا کنیم.

وی گفت: این جلسات به طور مداوم با دستگاه‌های ذیربط ادامه پیدا خواهد کرد و کمیته ویژه‌ای نیز با حضور نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد برای پیگیری مسائل مربوط به ثبت‌نام کودکان کار و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی تشکیل می‌شود که از آموزش و پرورش نیز درخواست می‌کنیم نماینده ویژه‌ای در این کمیته داشته باشند.

کد خبر 3692835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha