۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۸:۲۳

«پنج رکن تفکر موثر» در بازار نشر

«پنج رکن تفکر موثر» در بازار نشر

کتاب «پنج رکن تفکر موثر» نوشته ادوارد برگر و مایکل استاربرد با ترجمه محمدعلی جعفری توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «پنج رکن تفکر موثر» نوشته ادوارد برگر و مایکل استاربرد به تازگی با ترجمه محمدعلی جعفری توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

ایده این کتاب عبارت است از: مخاطب می آموزد با استفاده از راهبردهای ویژه بسیار بهتر از پیش فکر کند. افراد ممتاز از نژاد ویژه‌ای بر نیامده‌اند، آن‌ها صرفا ذهن خود را به طور متفاوتی به کار می‌گیرند.

نویسندگان این کتاب، ادوارد برگر استاد ریاضیات کالج ویلیامز و مشاور کسب و کار و آموزش و نایب رئیس سابق دانشگاه بیلور؛ و مایکل استاربرد استاد ممتاز تدریس ریاضیات دانشگاه تگزاس در آستین است. او پژوهشگر مدعو موسسه مطالعات پیشرفته در پرینستون، نیوجرسی و عضو تیم فنی آزمایشگاه پیشرانه جت در پاسادنا، کالیفرنیا بوده است.

مخاطب این کتاب با استفاده از روش‌های مستقیم و فکر برانگیز، به طور منظم برای پرسش‌های دشوار به راه حل‌های خلاقانه دست پیدا می‌کند و با روش‌های جدید نگاه کردن به دنیا و خودش، از فرصت های پنهان پرده بر می دارد.

این کتاب بعد از مقدمه، ۵ بخش دارد که پس از آن هم یک فصل خلاصه درج شده است. ارکان تفکر، یادگیری و آفرینش موثر مطالبی هستند که در مقدمه به آن ها اشاره می شود و سپس بخش های ۵ گانه کتاب، با نام عناصر چهارگانه یونانیان باستان نامگذاری شده‌اند. به این ترتیب، بخش اول «خاک» با عنوان فرعی «تفکر خود را بنا کن»، بخش دوم «آتش» با عنوان فرعی «از خطاها به بینش‌ها»، بخش سوم «هوا» با عنوان فرعی «خلق سوال از هوا»، بخش چهارم «آب» با عنوان فرعی «تماشای جریان ایده‌ها» و بخش پنجم با عنوان «عنصر ناب» و عنوان فرعی «تغییر خوشایند» در کتاب چاپ شده اند.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

عنوان جنگ جهانی اول تنها پس از درگیری عمیق ما در جنگ جهانی دوم به آن جنگ داده شد. پس از دوران مخوف دهه ۱۹۴۰، جنگ جهانی اول صرفا «جنگ بزرگتر» یا بدتر از آن «جنگی برای به پایان رساندن تمام جنگ‌ها» نامیده می شد. اگر در ۱۹۱۸ آن را «جنگ جهانی اول» می‌نامیدیم چه می‌شد؟ این عنوان، احتمال وقوع کشمکش جهانی دوم را برای حکومت ها و مردم به واقعیت بزرگ تری تبدیل می کرد و شاید به تصمیم گیری های سیاسی بهتر در سطح بین المللی منتهی می شد.

در ۱۹۳۷ سیلوان گلدمن، مالک خواربار فروشی کوچکی، تصمیم گرفت مشتریانش را بهتر بشناسد. او در مورد توان خرید مشتری چنین فکر می کرد. «هر کسی فقط آن چیزی را می خرد که بتواند حمل کند.» آقای گلدمن با این بینش و اشتیاق به خرید بیشتر مشتریان، یک صندلی تاشوی چوبی برداشت و چرخ هایی به پایه هایش وصل و یک سبد روی نشیمنگاهش نصب کرد. گلدمن چرخ دستی را اختراع کرد...

این کتاب با ۱۳۴ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۸۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3713926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha