۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۰

شبکه تحقیقاتی نفت با همکاری ایران و فرانسه تشکیل می شود

شبکه تحقیقاتی نفت با همکاری ایران و فرانسه تشکیل می شود

شبکه تحقیقاتی در حوزه نفت در قالب تفاهم نامه همکاری میان پژوهشگاه صنعت نفت ایران و موسسه نفت فرانسه تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تفاهم نامه همکاری در حوزه نفت میان پژوهشگاه نفت ایران و مرکز جامع پژوهشی نفت فرانسه ظهر امروز سه شنبه به امضا رسید.

طبق این توافق نامه انجام پروژه های تحقیقاتی در صنایع بالادستی نفت و گاز  به صورت مشترک میان ایران و فرانسه انجام می شود در همین حال مقرر شد طبق این توافق نامه نقشه راه آموزشی در حوزه نفت و گاز برای پژوهشگران پژوهشگاه نفت اجرایی شود.

در این مراسم حسین دیدیر رئیس موسسه تحقیقاتی نفت فرانسه با اشاره به برنامه های مدنظر این مرکز پژوهشی در ایران گفت تاکنون مطالعات زیادی در خصوص صنایع بالادستی نفت ایران داشته ایم و بر مبنای این توافق نامه مطالعات و فعالیت های علمی در صنایع بالادستی نفت را از جمله ازدیاد برداشت میادین نفتی و موضوعات مربوط به شیرین سازی گاز را در دستور کار قرار می دهیم.

وی با اشاره به اینکه پیرو این موافقت نامه در زمینه آموزش در حوزه نفت اقدامات خوبی خواهیم داشت، اضافه کرد: جزییات همکاری در خصوص ازدیاد برداشت از میادین نفتی طی ماه های آینده اعلام می شود و امیدواریم این همکاری های مشترک منتج به امضای قرارداد بین دو طرف برای اجرای پروژه های بزرگ شود.

همچنین در این مراسم حمیدرض کاتوزیان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت به طرح مطالعات ازدیاد برداشت در میادین نفت، مخازن و چاه ها اشاره کرد و گفت: این توافق نامه با تاکید بر ازدیاد برداشت میدان نفتی یادآوران و مطالعات در خصوص این میدان  به امضا رسیده است.

وی افزود: در حوزه صنایع پایین دستی نفت و گاز نیز موضوع شیرین سازی گاز، مسائل مربوط به محیط زیست و همچنین مسائل مبتلا به استخراج نفت و کاهش آلودگی های زیست محیطی در این زمینه در موافقت نامه دیده شده است.

وی با اشاره به علاقه مندی گروه پژوهشی موسسه نفت فرانسه در مورد آموزش کارکنان خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات موجود و تجربه این مرکز پژوهشی آموزش نیروهای پژوهشگاه صنعت نفت را در برنامه داریم.

کاتوزیان با اشاره به تشکیل شبکه تحقیقاتی در حوزه نفت با توجه به امضای موافقت نامه مذکور اضافه کرد: امیدواریم در این راستا استفاده از تجربیات متقابل در راستای توسعه فناورانه میادین نفتی در صنایع بالادستی و پژوهش و فناوری در حوزه نفت را داشته باشیم.

به گفته وی استفاده از تجربیات بین المللی و همکاری های فناورانه در حوزه نفت در جهت توسعه هر چه بیشتر صنعت نفت کشور از جمله اهداف این توافق نامه است که امید می رود ابعاد همکاری های مشترک این توافق نامه مشخص شده و به زودی شاهد امضای قرارداد در این زمینه باشیم.

کد خبر 3718108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha