۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۵:۴۸

گزارش خبرنگار مهر از برزیل؛

کیمیا علیزاده: دوست داشتم با طلا تاریخ‌ساز می‌شدم/ شرمنده شدم

کیمیا علیزاده: دوست داشتم با طلا تاریخ‌ساز می‌شدم/ شرمنده شدم

اولین بانوی مدال آور تاریخ ورزش ایران در المپیک گفت که دوست داشت با کسب مدال طلا به این موفقیت دست پیدا می کردم.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ریودوژانیرو، کیمیا علیزاده پس از کسب پیروزی برابر حریف سوئدی و رسیدن به  مدال برنز مسابقات تکواندو المپیک ریو اظهارداشت: آرزوم بود که با مدال طلا اولین مدال تاریخی ورزش بانوان در المپیک را به دست بیاورم اما نشد.

وی ادامه داد: شرمنده شدم، البته  قبل از این آسیب دیدگی جدی داشتم، کادر پزشکی و استادم تلاش کردند به این مسابقه برسم و با این وجود همه این تلاشها به لطف خدا به مسابقات رسیدم و موفق به کسب مدال شدم. خدا را شاکرم که تاریخ ساز شدم و راهی باز شد برای دختران ایرانی تا شاهد مدال های بیشتر باشیم.

 این مدال آور ایران گفت: اگر در دیدار قبل رده بندی ضربه ای که به صورت رقیب اسپانیایی  زدم را قبول کرده و سه امتیاز به آن تعلق می گرفت  راهی فینال می شدم، بازم شرمنده فدراسیون، خانواده و استادم شدم.

کیمیا علیزاده در وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان با برتری مقابل حریفانی از کرواسی ، تایلند ، سوئد و شکست برابر نماینده اسپانیا موفق به کسب اولین مدال تاریخ ورزش بانوان ایران در المپیک شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل در جریان است. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

کد خبر 3745345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حامد حسینی ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
      0 0
      کیمیا علیزاده تاریخ ساز شد یک دختر ۱۸ ساله ایرانی با کسب مدال برنز المپیک که حتی شاید از مدال طلای مردان هم ارزش بیشتری داشت ولی چیزی که منو ناراحت کرد این بود که چرا حتی یکبار از فنون چرخشی استفاده نکرد اگر کسی به دنبال مدال طلا است باید فنون تکواندو را در زمین اجرا کند