۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

پاسداری از دین و نظام جمهوری اسلامی مهم‌ترین وظیفه طلاب است

پاسداری از دین و نظام جمهوری اسلامی مهم‌ترین وظیفه طلاب است

بجنورد - عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ایفای نقش طلاب حوزه علمیه در پاسداری از دین، اخلاق و نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان سه مؤلفه مهم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر پنجشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی که در محل امام‌زاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم طلاب علوم دینی، حفاظت و پاسداری از دین است؛ چراکه امروز بیش از هر زمان دیگری دین مورد هجمه دشمنان نظام و قرآن قرارگرفته است.

خاتمی افزود: هجمه به دین، به دلیل قدرت تحرک بخشی آن است، این در حالی است که دین در دوران طاغوت سبب از تحرک انداختن مردم معرفی می‌شد، اما امروز به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی، دین همواره درصحنه است.

امام‌جمعه موقت تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه بیداری اسلامی پس از انقلاب اسلامی در جهان شکل گرفت و مردم با بصیرت و آگاهی وارد صحنه مبارزه با استکبار شدند؛ اما بااین‌وجود تهاجم علیه دین، پیامبر اسلام (ص) و مهدویت همچنان ادامه دارد.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر سبک زندگی اسلامی گفت: روحانیون و طلاب موظف هستند تا سبک زندگی دینی را در سه حوزه ارتباط انسان با خود، خدا و مردم، تبیین کنند.

وی پاسداری از نظام اسلامی را از دیگر وظایف طلاب عنوان کرد و افزود: حوزه سکولار، حوزه بریده از سیاست است و بریدن از سیاست، بریدن از ولایت و نظام اسلامی محسوب می‌شود.

آیت‌الله خاتمی گفت: دسته‌بندی جناحی در حوزه علمیه سم است و طلاب زیرمجموعه هیچ تشکل و گروهی قرار نمی‌گیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: علما و طلاب مرزبانانی هستند که برای انجام مأموریت‌های خود باید به‌درستی آموزش بینند؛ چراکه اگر در فراگیری آموزش‌های حوزه دین غفلت شود، بدون تردید دین را تحریف‌شده مطرح می‌کنند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: شجاعت، بصیرت و دشمن‌شناسی از دیگر موارد درست انجام مأموریت‌های طلاب است.

وی با اشاره به موضوعات مختلفی که امروزه له یا علیه دین در فضای مجازی منتشر می‌شود، تصریح کرد: روحانیت باید در فضای مجازی با پاسخ دادن به شبهات از دین و نظام اسلامی دفاع کنند.

امام‌جمعه موقت تهران در ادامه با تأکید بر لزوم اتحاد میان مسلمانان گفت: ما غدیری هستیم و به‌هیچ‌عنوان در تقریب از مذهب کوتاه نمی‌آییم و با دلایل مستند و مستدل از مبانی تشیع دفاع می‌کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود از طلبه‌ها خواست تا برای انجام وظایف خود خوب درس بخوانند و درس و مطالعه را جدی بگیرند.

حوزه‌های علمیه منزل امام زمان (عج) است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مأموریت‌های حوزه علمیه گفت: طلاب نقش مهمی در توسعه و امنیت جامعه دارند.

آیت‌الله خاتمی افزود: دوران فعلی حوزه علمیه خراسان شمالی، دوران طلایی است و آیت‌الله مهمان‌نواز نیز ازجمله سرمایه‌های ماندگار این استان است.

وی تصریح کرد: با توجه به نیازهای فراوان جامعه، نیازمند گسترش کمی و کیفی حوزه‌های علمیه هستیم که مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع توجه و تأکیددارند.

کد خبر 3764684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha