۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۱۲

مدیر حوزه علمیه برادران اسدآباد:

طلبه باید از لحاظ رفتاری و کرداری الگو و اسوه جامعه باشد

طلبه باید از لحاظ رفتاری و کرداری الگو و اسوه جامعه باشد

اسدآباد- مدیر حوزه علمیه برادران اسدآباد گفت: طلبه باید از لحاظ رفتاری و کرداری الگو و اسوه جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد انتظاری ظهر یکشنبه در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه برادران اسدآباد با بیان اینکه طلبه امانت دار دین خدا است، اظهار داشت: هدف طلبه شدن این است که خود شخص اسلام را به خوبی بشناسد و بتواند با گفتار و کردار خویش الگوی مناسبی برای مردم در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه این امر محقق نمی شود مگر اینکه طلبه بعد از شناخت اهمیت جایگاه خویش به‌عنوان مبلغ دین خود را به دو بال علم و تقوا مجهز کند، گفت: یک طلبه با روح و روان مردم سر و کار دارد و امانت دار دین خدا است و اگر بتواند با رفتار وگفتار خویش دین خدا را تبلیغ کند، امانت دار خوبی است.

وی ادامه داد: اهل بیت (ع) و بزرگان دین اسلام سختیها و مرارت های بسیاری را تحمل کرده اند تا این امانت به دست ما برسد و براین اساس طلبه در حفظ و ترویج این امانت بیشتر تلاش می‌کند.

مدیر حوزه علمیه برادران اسدآباد تاکید کرد: اگر در انجام رسالت طلبگی گزند و آسیبی به طلبه رسید وی خودرا با آن بزرگواران مقایسه می‌کند و می تواند سختی های راه را تحمل کند.

حجت الاسلام انتظاری همچنین با بیان اینکه بزرگ‌ترین راه مقابله با هجمه دشمنان، مسیر حوزه‌های علمیه و تجهیز و بصیرت‌دهی جوانان از طریق این مسیر است، گفت: باید تقویت حوزه های علمیه در دستور کار باشد.

کد خبر 3767004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha