۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۱۷

نور باران در عید الیقین/ واقعه غدیر در استان سمنان بازسازی شد

نور باران در عید الیقین/ واقعه غدیر در استان سمنان بازسازی شد

سمنان- آئین بازسازی نمادین واقعه غدیر با مشارکت هنرمندان و دست اندرکاران دستگاه های نظامی، خدماتی و اجرایی در پنج شهرستان استان سمنان همزمان با روز عید سعید غدیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بازسازی واقعه غدیر، عصر سه شنبه همزمان با سراسر کشور در شهرستان های گرمسار، شاهرود، سمنان، سرخه و دامغان به همت ستاد برگزاری مراسم عید غدیر و مشارکت نهادهای اجرایی، نظامی، دستگاه های اجرایی و خدماتی و همچنین حضور پرشور مردم متدین و خداجوی دیار قومس برگزار شد.

در این مراسم معنوی که با حضور خیل کثیر عاشقان ولایت و امامت و همچنین مسئولان ارشد استانی و شهرستانی برگزار شد، گروه هنرمندان با بازسازی نمادین واقعه غدیر یکبار دیگر بزرگترین عید شیعیان جهان را گرامی داشتند.

از شاهرود خبر می رسد بازسازی صحنه غدیر باحضور چشم گیر مردم و با مشارکت ۳۰۰هنرمند به همت ستاد بازسازی غدیر و با همکاری بسیج هنرمندان در محوطه شهدای گمنام این شهر در حالی برگزار شد که مشارکت نهاد های نظامی مانند سپاه پاسداران، نیروی زمینی ارتش و هنرمندان بسیجی در این آئین معنوی پررنگ تر از هرسال، جلوه ای باشکوه به این مراسم بخشیده بود.

واقعه غدیر در سمنان نیز با وسعتی بی سابقه و با حضور ۳۰۰هنرمند به صورت میدانی در جوار جاده سلامتی این شهر در حالی برگزار شد که بازسازی واپسین حج نبی مکرم اسلام(ص) و صحنه هایی از غدیر به صورت جلوه های بصری و نمایشی بخش ویژه ای نمایش بزرگ بود.

حضور بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از مردم ولایتمدار شهرستان سمنان در این مراسم از نکات قابل توجهی بود که به اذعان مسئولان طی سال های برگزاری این رویداد عظیم کم سابقه به نظر می رسد.

واقعه غدیر همزمان با هفدهم ذی الحجه در سرخه و در ضلع جنوبی میدان امام رضا(ع) این شهرستان نیز باشکوه تمام برگزار شد قریب به ۵۰هنرمند بسیجی و نیروهای انتظامی و نظامی این شهرستان در قالب گروه بزرگ نمایشی ستاد بازسازی واقعه غدیر، واپسین حج عمر مبارک پیامبر(ص) را در حالی بازسازی کردند که حضور چشم گیر مردم از نکات قابل توجه این مراسم بود.

مردم گرمسار و ایوان کی نیز به طور مشترک قطع زمین مشرف به ورودی شهر ایوانکی را میعادگاه حضور خود قرار دادند تا شاهد بازسازی واقعه غدیر با حضور ۱۲۰ هنرمند بسیجی و نیروهای نظامی و انتظامی باشند تا شکوه بازسازی بزرگترین رویداد تاریخ اسلام که پیامبر(ص) از آن به مثابه اتمام رسالتش یاد می کند، را مشاهده کنند همچنین مراسم مشابهی نیز با حضور مردم ولایتمدار دامغان، در این شهرستان برگزار شد.

قرائت خطبه پیامبر(ص) از نکات قابل توجه و مشترک برنامه بازسازی واقعه غدیر در استان سمنان بود خطبه ای که در آن حضرت محمد(ص) فرمودند «مَن کُنتُم مُولی فَهذَا عَلیّ مُولا؛ هر کس من مولای او هستم از این پس علی(ع) مولای اوست، حمد و ستایش مخصوص خداوند است و از او یاری می‌خواهیم و به او ایمان داریم و از شر نفس هایمان و زشتی های کردارمان، و شهادت می‌دهم که جز خدا معبودی نیست و محمد(ص) بنده و فرستاده اوست و اما بعد ای مردم، خداوند لطیف و خبیر دارای لطف فراوان و بسیار آگاه، خبر داد که من به زودی به سوی او فرا خوانده می‌شوم و دعوت او را اجابت خواهم کرد لذا من مسئول هستم و شما نیز مسئولید؛ پس مسئولیت من چه می‌گویید؟»

آئین بازسازی غدیر در جای جای استان سمنان در حالی به پایان رسید که گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و برائت از مشرکان در بخش های پایانی این مراسم اجرا شد.

کد خبر 3774536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha