۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۶

امام جمعه ابهر:

مسئله ولایت‌فقیه تتمه مسئله غدیر است

مسئله ولایت‌فقیه تتمه مسئله غدیر است

زنجان-امام جمعه ابهر تاکید کرد: مسئله ولایت‌فقیه تتمه مسئله غدیر است و جدایی از ولایت‌فقیه به منزله گرفتار شدن در گمراهی‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از  دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر با اشاره به اینکه جامعه بشری هر مقدار از مسئله امامت و ولایت‌فقیه و فقاهت جدا شود به همان مقدار به طرف گمراهی رفته و گرفتار اختلاف خواهد شد، افزود: مسئله اختلاف بعد از علم مثل یک سرطان است که زندگی جوامع بشری را مختل می‌کند و لذا بر همه واجب است راجع به تبلیغ ولایت و امامت تلاش کنند و وحدت و هم‌دلی را بر محور ولایت تبیین کنند.

وی به فرا رسیدن هفته دفاع‌مقدس اشاره کرد و ادامه داد: یاد و خاطره دهه‌فجر و هفته دفاع‌مقدس باید گرامی داشته شود؛ چرا که دهه‌فجر تتمه غدیرخم است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، غدیرخم یک ضابطه بوده است و این ضابطه و روش را باید تا قیامت ادامه داد.

امام جمعه ابهر تاکید کرد: مسئله ولایت‌فقیه تتمه مسئله غدیر است و جدایی از ولایت‌فقیه به منزله گرفتار شدن در گمراهی‌ها است.

رحیمی افزود: در واقع پیام دستور برای علما و فرهیختگان نیز صادق است. همه باید تلاش کنند مسئله غدیر و ضابطه غدیر همگانی و جهان‌شمول شود و لذا دهه‌فجر انقلاب ما که به منزله لیلة‌القدر است، ادامه همان غدیر است و هفته دفاع‌مقدس ما نیز تتمه کربلا است. چنان‌که قضیه کربلا و عاشورای حسینی باید زنده نگه داشته شود، دفاع‌مقدس و یاد و گرامی‌داشت شهدای انقلاب نیز باید گرامی داشته شود، چون تتمه همان فرهنگ عزت و ذلت‌ناپذیری است.

وی ادامه داد: ما افتخار می‏کنیم که در این نبرد طولانی و نابرابر، فقط با تکیه بر «سلاح ایمان» و «توکل بر خدای بزرگ» و «دعای بقیه‏ الله عجل ‏الله ‏تعالی فرجه» و «اعتماد به نفس» و «همت دلاورمردان و شیرزنان صحنه کارزار» به پیروزی رسیده‏ایم و خدا را سپاس که منت هیچ قدرت و کشور و ابرقدرتی در جنگ بر گردن ما نیست.

امام جمعه ابهر گفت: مردم کارآزموده و متوکل ما با استعانت از ذات مقدس کبریا، یکه و تنها و مظلومانه بر مشکلات بسیاری از طرح و عملیات و بسیج و آموزش نیروها تا نیاز تسلیحاتی کشورمان فائق آمده است و علاوه بر موفقیت‏ های اعجازگونه ‏ای که در صحنه ‏های دفاع از کشور اسلامی و بیرون راندن متجاوزان از هزاران کیلومتر، به تحولات شگرف صنعتی از قبیل راه‏ اندازی کارخانجات و دگرگونی در خطوط تولید و ساختن و اختراع ده‏ ها وسایل پیشرفته و مدرن نظامی، آن هم بدون حضور هیچ مستشاری و بدون هیچ‌گونه کمک خارجی دست یافته  ایم.

رحیمی ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله یکتایی که یک فقیه و عالم انقلابی و مجاهد نستوه بود را به همه پیروان راه حق و حقیقت تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد حوزه‌های علمیه مسیر همین علمای انقلاب را برگزینند.

کد خبر 3776430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha