۷ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۱۱

کنگره هم وتوی اوباما را باطل کرد؛

مصوبه شکایت قربانیان ۱۱ سپتامبر از عربستان به قانون تبدیل شد

مصوبه شکایت قربانیان ۱۱ سپتامبر از عربستان به قانون تبدیل شد

پس از سنا، مجلس نمایندگان آمریکا هم به اتفاق آراء وتوی اوباما علیه لایحه ای را که به خانواده قربانیان حملات یازدهم سپتامبر اجازه می دهد علیه عربستان سعودی به اقامه دعوی بپردازند، باطل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز،‌ مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به اتفاق آراء وتوی باراک اوباما به لایحه ای را که به خانواده قربانیان حملات یازدهم سپتامبر اجازه می دهد علیه عربستان سعودی به اقامه دعوی بپردازند، باطل کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۴۸ رأی مثبت در برابر ۷۶ رأی منفی، دوسوم آرای لازم برای ابطال وتوی رئیس جمهور آمریکا را بدست آورد.

این در حالی است که مجلس سنای آمریکا نیز در همین روز با ۹۷ رأی مثبت در برابر تنها یک رأی منفی وتوی باراک اوباما را باطل کرد تا بدین ترتیب، «سند عدالت در برابر حامیان تروریسم» به قانون تبدیل شود.

گفتنی است که ظرف هشت سال ریاست جمهوری باراک اوباما، این نخستین باری است که وتوی او از سوی کنگره باطل می شود. ابطال این وتو به مثابه ضربه ای هم به دولت اوباما و هم به عربستان سعودی- یکی از قدیمی ترین متحدان آمریکا در جهان عرب- است.

پیش از تصویب این قانون، عربستان تهدید کرده بود که اگر این طرح اجرایی شود، دارایی‌های خود را از آمریکا خارج می‌کند.

گفتنی است که ۱۵ نفر از ۱۹ عامل حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر آمریکا از اتباع عربستان سعودی بوده اند. همچنین پیشتر رسانه ها از دست داشتن برخی از مقامات سعودی در این حادثه گزارش های متعددی را مخابره کرده بودند.

کد خبر 3782177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
      0 0
      خدایا کفار رامشغول یکدیگر بگردان