۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۳۹

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد:

سفر وزیر خارجه فرانسه به روسیه و آمریکا با هدف بررسی اوضاع سوریه

سفر وزیر خارجه فرانسه به روسیه و آمریکا با هدف بررسی اوضاع سوریه

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای از سفر وزیر خارجه این کشور به روسیه و آمریکا با هدف بررسی اوضاع سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی استار، وزیر خارجه فرانسه برای بحث و بررسی پیرامون تحولات در سوریه به آمریکا سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه فرانسه امروز با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد: «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه با «جان کری» و «سرگئی لاوروف» وزرای خارجه آمریکا و روسیه دیدار و درباره تحولات سوریه با همتایان خود رایزنی خواهد کرد.

در ادامه بیانیه صادره توسط وزارت خارجه فرانسه آمده است: وزیر خارجه فرانسه قرار است روزهای پنج شنبه و جمعه با سفر به مسکو و واشنگتن با همتایان خود در این دو کشور دیدار کرده و  آن ها را درخصوص تداوم اجرای قطعنامه سازمان ملل درباره سوریه قانع کند.

این در حالیست که آمریکا چند روز پیش با عملی کردن تهدید پیشن خود، روابط و همکاری های دو جانبه با روسیه را درخصوص سوریه تعلیق کرد.

شایان ذکر است، در مواردی که ارتش و نیروهای مردمی سوریه و یا روسیه به پیشرفت هایی در محاصره تروریست ها در سوریه دست می یابند؛ محور غربی- عبری- عربی با اقدام رسانه ای هم زمان به اقداماتی از قبیل اتهام زنی به سوریه یا روسیه در خصوص هدف قرار دادن غیرنظامیان روی می آورند.

در این راستا، آمریکا از یک هفته پیش تهدید کرده بود درصورتیکه روسیه و ارتش سوریه حملات به تروریست ها در حلب را متوقف نکنند، همکاری ها با روسیه در زمینه سوریه را به حالت تعلیق درخواهد آورد.

کد خبر 3788541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha