۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۵

«ساز شکسته» به کتابفروشی‌ها رسید

«ساز شکسته» به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «ساز شکسته» اثر منوچهر سهیلی شمیرانی با محوریت آثار استاد مهدی خالدی توسط انتشارات موسیقی عارف منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «ساز شکسته» اثر منوچهر سهیلی شمیرانی با محوریت ۳۰ قطعه از موسیقی‌های تولیدشده توسط استاد نوازنده ویلن مهدی خالدی، به تازگی توسط انتشارات موسیقی عارف منتشر و راهی بازار نشر شده است.

۳ سبک در نواختن ساز ویلن شناخته شده است که هنرآموزان از این سه سبک پیروی می‌کنند. اول سبک استاد صبا، دوم سبک استاد حسین یاحقی و سوم سبک مهدی خالدی. زنده یاد خالدی را در عرصه موسیقی اصیل ایرانی، یکی از بدعت گذاران سبک نو می‌دانند. زیرا روال همیشگی پیش درآمد، چهارمضراب، آواز، تصنیف و گاهی قطعه‌های رنگ را در برنامه های موسیقی به هم ریخت و تصانیفی ساخت که به جای پیش درآمد، دوبند شعر داشت و ارکستر با تصنیف شروع و با تصنیف خاتمه پیدا می‌کرد.

کتاب «برگ خزان» اثر پیشین منوچهر سهیلی، ۳۵ قطعه آهنگ از ساخته‌های زنده یاد پرویز یاحقی را در بر گرفت و سهیلی بعد از پرداختن به آثار زنده یاد مرحوم خالدی، پس از ۲ سال کتاب «ساز شکسته» را نوشته که ۳۰ قطعه از آهنگ‌های ماندگار این استاد موسیقی را در بر می گیرد. نت‌نویسی آهنگ‌های مذکور با موافقت فرزندان استاد خالدی، و به مدد نرم افزار سیبیلیوس انجام شده است.

سهیلی همچنین آهنگ‌های این کتاب را اجرا کرده که فایل صوتی‌شان در قالب یک لوح فشرده در کنار کتاب، عرضه می شود.

این کتاب با ۱۱۸ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۰۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3797210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha