۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۱۵

سرپرست سازمان امداد و نجات اعلام کرد؛

مراجعه بیش از ۳ هزار نفر از زائران به قرارگاه‌های امدادی مرزی

مراجعه بیش از ۳ هزار نفر از زائران به قرارگاه‌های امدادی مرزی

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از مراجعه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تن از زائران از ۱۷ تا ۲۳ آبان ماه به قرارگاه‌های مرزی هلال‌احمر در شلمچه، چذابه و مهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سلیمی با ارائه گزارش خدمات امدادی به زائران اربعین حسینی از ۱۷ تا ۲۳ آبان، گفت: بر این اساس ۳ هزار و ۵۷۶ تن از زائران به قرارگاه‌های جمعیت هلال‌احمر در نقاط مرزی شلمچه، چذابه و مهران مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به ارائه خدمات امدادی به یک‌هزار و ۱۸۷ تن از هموطنان شامل اسکان اضطراری، کنترل قند و فشارخون، عنوان کرد: به علاوه ۲ هزار و ۴۰۴ تن از زائران از خدمات سرپایی درمان چون پانسمان و ... استفاده کرده و ۱۷ تن به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به عملیات ترافیکی در طرح ملی امداد و نجات اربعین  در این مدت، گفت: بر این اساس تا کنون ۱۰ مورد عملیات در استان‌های (ایلام:٤مورد، خوزستان: ٤ مورد و فارس: ٢ مورد انجام و خدمات لازم به ۱۶۰ حادثه‌ دیده ارائه شده است.

وی با اشاره به امدادرسانی به ٤٠ تن از هموطنان در این حوادث، افزود: ۷۳ تن در این حوادث مصدوم شدند که در این زمینه ۱۵ تن به مراکز درمانی منتقل شده و ۵ تن نیز خدمات درمان سرپایی دریافت کردند؛ در این زمینه ۱۰ مورد عملیات رهاسازی نیز از سوی نجاتگران انجام شده است.

کد خبر 3824462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha