۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۹:۳۶

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

طبخ ۱۸هزارپرس غذا درموکب احباب الرضا/ارسال۱۱کامیون آب ومواد غذایی

طبخ ۱۸هزارپرس غذا درموکب احباب الرضا/ارسال۱۱کامیون آب ومواد غذایی

کربلا-مسئول موکب احباب الرضا(ع) شهرستان ورامین گفت: در هر وعده غذایی، شش هزار پرس غذای گرم در میان زائران توزیع و در مجموع ۱۸ هزار پرس غذا در این موکب به صورت روزانه تهیه می شود.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: سید رضا احمدی مسئول موکب احباب الرضا(ع) شهرستان ورامین که در مسیر نجف به کربلا به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی حضور دارد، در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم اکنون خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در عمود ۸۴۰ و هزار و ۱۸۵ توسط خادمان شهرستان ورامین ادامه دارد.

وی با تقدیر و تشکر از مردم شهرستان ورامین افزود: مردم شهرستان ورامین همواره در فعالیت های مذهبی و دینی پیشگام بوده اند و طی سه سال اخیر نیز با هدایا و نذورات خود، زمینه ساز راه اندازی موکب احباب الرضا(ع) در مسیر نجف به کربلا به منظور پذیرایی از زائران اربعین حسینی شده اند.

ارسال ۱۱ کامیون مواد غذایی و آب معدنی به کربلا

احمدی با اشاره به اقلام ارسالی از ایران برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی ادامه داد: ۱۱ کامیون و تریلر مواد غذایی و آب معدنی به منظور پذیرایی از زائران اربعین حسینی با مشارکت مردم شهرستان به عراق ارسال شده است.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهرستان ورامین با اشاره به این نکته ادارات و نهادهای مختلف شهرستانی نیز حمایت های خوبی از موکب احباب الرضا(ع) انجام داده اند، اضافه کرد:شخصیت ها و نهادهای مختلف شهرستان ورامین نظیر امام جمعه و نماینده ولی فقیه، فرماندار، ادارات صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اوقاف، اتحادیه های صنفی و شبکه دامپزشکی در کنار موکب احباب الرضا(ع) حضور داشتند که باید از همکاری و تلاش های آنان تشکر و قدردانی کرد.

مسئول موکب احباب الرضا(ع) شهرستان ورامین، خدمت رسانی به زائران اربعین را یک سعادت و موفقیت بزرگ برای این شهرستان عنوان کرد و بیان داشت: امسال حرکت زائران اربعین حسینی از نجف به سمت کربلا، زودتر از سال های گذشته آغاز شد و به همین خاطر موکب احباب الرضا(ع) نیز فعالیت خود را زودتر شروع کرد.

امسال حرکت زائران اربعین حسینی از نجف به سمت کربلا، زودتر از سال های گذشته آغاز شد و به همین خاطر موکب احباب الرضا(ع) نیز فعالیت خود را زودتر شروع کرد

احمدی با اشاره به زمان آغاز فعالیت موکب احباب الرضا(ع) در مسیر نجف به کربلا یادآور شد: ۱۹ آبان ماه زمان شروع فعالیت موکب احباب الرضا(ع) شهرستان ورامین بود و این خدمت رسانی تا ایام اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

مسئول موکب احباب الرضا(ع) شهرستان ورامین با تأکید بر توزیع ۱۸ هزار پرس غذای گرم به صورت روزانه در این موکب تأکید کرد: موکب احباب الرضا(ع) فعالیت خود را با توزیع هزار پرس غذای گرم بین زائران آغاز کرد و در ادامه این تعداد به چهار هزار پرس افزایش یافت و هم اکنون با توجه به افزایش جمعیت زائران، روزانه ۱۸ هزار پرس غذا در این موکب طبخ و توزیع می شود.

وی بیان داشت: در هر وعده غذایی، شش هزار پرس غذای گرم در میان زائران توزیع و در مجموع ۱۸ هزار پرس غذا در این موکب به صورت روزانه تهیه می شود.

احمدی با اشاره به این نکته که میان وعده های مختلفی در موکب احباب الرضا(ع) در میان زائران اربعین حسینی توزیع می شود، تأکید کرد: علاوه بر توزیع غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام، تهیه و پخش میان وعده های غذایی نیز در دستور کار موکب احباب الرضا(ع) قرار دارد و به همین خاطر فعالیت در این موکب به صورت شبانه روزی است.

استراحت ۸۰۰ زائر حسینی در موکب احباب الرضا(ع)

وی با اشاره به تعداد خادمان فعال در موکب احباب الرضا(ع)  بیان داشت: حدود ۲۵۰ خادم با حضور در موکب احباب الرضا(ع) شهرستان ورامین در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند که تعدادی از این خادمان را بانوان تشکیل می دهند.

مسئول موکب احباب الرضا(ع) شهرستان ورامین با اشاره به استراحت تعدادی از زائران اربعین حسینی در این موکب یادآور شد:همچنین در این موکب، امکان استراحت برای ۸۰۰ زائر پیش بینی شده است که این امر بخش دیگری از خدمات موکب احباب الرضا(ع) به حساب می آید.

احمدی با تشریح بخش دیگری از خدمات ارائه شده در این موکب افزود: خدمات موکب احباب الرضا(ع) شهرستان ورامین فقط منحصر به توزیع غذا و استراحت زائران نمی شود، بلکه خدماتی نظیر آرایشگاه، ماساژ، خیاطی لباس و تعمیر ساک نیز به متقاضیان ارائه خواهد شد.

مسئول موکب احباب الرضا(ع) شهرستان ورامین با اشاره به این نکته که خدمت رسانی در اربعین یک توفیق بزرگ به حساب می آید، ادامه داد: خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی یک سعادت بزرگ محسوب می شود که باید قدر و ارزش آن را دانست و مردم شهرستان ورامین در این زمینه نیز درخشیده اند.

احمدی با اشاره به این نکته که خادمان موکب احباب الرضا(ع) نهایت تلاش خود را برای خدمت رسانی مطلوب به زائران انجام می دهند، گفت: همانطور که اشاره شد، خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در موکب احباب الرضا(ع) شهرستان ورامین به صورت شبانه روزی انجام می شود و این امر انرژی فراوانی را از خادمان خواهد گرفت اما همه فعالان در این موکب تلاش دوچندانی را برای خدمت رسانی به زائران انجام می دهند.

وی با تشریح حضور سه ساله موکب احباب الرضا(ع) در مسیر نجف به کربلا بیان داشت: حضور سه ساله موکب شهرستان ورامین در مسیر نجف به کربلا و پذیرایی از زائران اربعین حسینی یک توفیق بزرگ برای مردم این منطقه محسوب می شود و امیدواریم این سعادت طی سال های آینده نیز ادامه پیدا کند.

احمدی در ادامه با اشاره به این نکته که برنامه های فرهنگی نیز در موکب احباب الرضا(ع) اجرایی می شود، گفت: در موکب احباب الرضا(ع) برنامه های متعدد فرهنگی با حضور فعالان این عرصه و روحانیون پیش بینی و اجرایی می شود که خوشبختانه با استقبال زائران مواجه شده است و بخش های فرهنگی موکب نیز همچنان با جدیت به فعالیت خود ادامه می دهند.

کد خبر 3825900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha