۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۲

در دیدار با همتای ژاپنی مطرح شد؛

امیدواری «لاوروف» برای ارتقاء رابطه مسکو- توکیو

امیدواری «لاوروف» برای ارتقاء رابطه مسکو- توکیو

وزیر امور خارجه روسیه مذاکره با همتای ژاپنی درباره سفر رئیس جمهور روسیه به ژاپن را در مراحل پایانی ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که تداوم پروژه های مشترک رابطه دوجانبه را به سطحی جدید برساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز شنبه در دیدار با «فومیو کیشیدا» همتای ژاپنی خود که به مسکو سفر کرده است، از تداوم پروژه های اولویت بندی شده ای که اجرایشان روابط دو کشور را به سطحی جدید ارتقا می دهد، خبر داد.

وی در این باره گفت: امسال به لحاظ برقراری تماس ها از جمله در سطوح بالا و نیز به لحاظ گستردگی همکاری در زمینه های مختلف در نوع خود بی سابقه است.

به گفته لاوروف، صحبت ها در راستای سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به ژاپن و دیدار با «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور، در مراحل پایانی قرار دارد.

کیشیدا نیز سومین دیدار خود با همتای روس را در سال میلادی جاری (۲۰۱۶) را مثبت ارزیابی کرد و گفت که با لاوروف نه تنها درباره مسائل دو جانبه که درباره مسائل بین المللی نظیر کره شمالی و سوریه نیز صحبت خواهد کرد.

وی نیز با توجه به اینکه کمتر از دو هفته به سفر پوتین به ژاپن باقی مانده، تبادل نظر با لاوروف در این زمینه را در مراحل پایانی ارزیابی کرد.  

کد خبر 3839359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha