سرگئی لاوروف تاکید کرد؛

نابودی گروه های مسلح در صورت عدم خروج داوطلبانه از حلب

نابودی گروه های مسلح در صورت عدم خروج داوطلبانه از حلب

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که اگر گروههای مسلح با خروج داوطلبانه از حلب مخالفت کنند، نابود خواهند شد و طرح وزیر خارجه آمریکا در خصوص حل بحران در حلب سوریه نیز شکست خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزیر خارجه روسیه در سخنانی بر شکست طرح «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در خصوص سوریه تاکید کرد.

در همین راستا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: اگر گروههای مسلح با خروج داوطلبانه از حلب مخالفت کنند نابود خواهند شد. پس از اینکه طرف آمریکایی پیشنهادات خود را در خصوص حل بحران در حلب سوریه پس گرفت، طرح جان کری شکست خورد.

وی در ادامه تاکید کرد: کاخ سفید طرح جدیدی ارائه داد که به نظر می رسد برای کسب وقت است تا بدین صورت گروه های مسلح با خیال راحت کمک دریافت کنند. واشنگتن از ابتدای سپتامبر برای دومین بار از برگزاری نشست برای حل بحران حلب شانه خالی کرد.

وزیر خارجه روسیه درباره بمباران بیمارستان صحرایی در حلب نیز گفت: این اقدام از پیش برنامه ریزی شده بود. گروه های مسلح در صدد هستند تحت پوشش حامیان خود مواضعشان در حلب را حفظ کنند. نظامیان روس به ارتش سوریه برای اتخاذ تدابیر بیشتر در حفاظت از بیمارستان ها کمک خواهند کرد.

گفتنی است، در پی حملات گروه های مسلح به بیمارستان صحرایی در حلب در روز دوشنبه ۲ پزشک زن روسی کشته شدند.

کد خبر 3842975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha