۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۲

اسناد هنری در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد

تعیین تکلیف سند موسیقی در کمیسیون مشورتی/ سینما هم سند دارد

تعیین تکلیف سند موسیقی در کمیسیون مشورتی/ سینما هم سند دارد

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره وضعیت موسیقی و برنامه های این دفتر گزارش داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین ایمانی خوشخو رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه این کمیسیون با اشاره به تهیه و تدوین اسناد هنری گفت: پیش نویس سند موسیقی در حال تدوین است که پس از بررسی نهایی در کمیسیون هنر و معماری به کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی و پس از آن به شورای عالی برای تصویب ارسال می شود.

ایمانی خوشخو افزود: سند موسیقی مبتنی بر اصول نقشه مهندسی کشور بوده و قابل توسعه است و در حوزه موسیقی با توجه به مسایل آن و تفاوت دیدگاه ها ضرورت دارد سندی تدوین شده و مبنای کار قرار گیرد تا سایر مسایل و جزییات موسیقی از سوی مدیران و نهادهای مربوط برنامه ریزی شود.

رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: بررسی سند معماری در جلسه آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه خواهد یافت و امیدواریم با تصویب آن بخش عمده ای ناهماهنگی ها در زمینه معماری برطرف شود. سند سینما نیز با نظر هنرمندان سینما، مدیران سینمایی و کمیسیون هنر و معماری در کمیسیون مشورتی شورا در حال بررسی است که پس از آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی و تصویب ارائه خواهد شد.

فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی  هم در این جلسه گفت: تصویب سند موسیقی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اتفاق موثری خواهد بود.

وی با اشاره به حمایت دولت از موسیقی گفت: در دفتر موسیقی چند بخش حمایت را تعریف کرده ایم. حمایت از موسیقی نواحی، حمایت از تولید و حمایت از موسیقی هایی که ضروری است و بیشتر جنبه هویتی دارند. در زمینه موسیقی نواحی امسال جشنواره نواحی برگزار شد که بیش از ۷۰ درصد شرکت کنندگان در جشنواره جوانان بودند. برای حمایت از تولید جشنواره بین المللی موسیقی فجر به سمتی رفت که به تولید و بررسی یک سال موسیقی ایران بپردازد. زیرا لازم است تا یک ارتباط معنادار بین اجرا و تولید موسیقی شکل بگیرد و به همین دلیل ضرورت دارد که به سمت تولید موسیقی حرکت کنیم.

بهمن نامور مطلق عضو کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه گفت: ضرورت دارد که به موسیقی معنوی و موسیقی و ادبیات توجه شود چون موسیقی معنوی و موسیقی و ادبیات کشور ما می تواند در جهان به یک برند تبدیل شود.

وی همچنین درباره ضرورت مدیریت و برنامه ریزی واحد در هنرهای سنتی گفت: هنرهایی مانند نگارگری و سفال از نظر مدیریتی در حوزه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعرف شده است اما برنامه هایی مانند دوسالانه ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود که لازم است درباره مدیریت و مسئولیت هنرهای سنتی تصمیم گیری شود.

در این نشست مقرر شد کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه مشترکی را با مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای وحدت رویه در حوزه هنرهای سنتی برگزار کند.

در این جلسه اعضای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نظرات خود را درباره مسایل و برنامه های حوزه هنر بیان کردند.

کد خبر 3847192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha