۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۴

امام جمعه اهل سنت بوشهر:

امر به وحدت یک ضرورت دینی است

امر به وحدت یک ضرورت دینی است

بوشهر - امام جمعه اهل سنت شهرستان بوشهر گفت: امر به وحدت یک ضرورت دینی و فراتر از یک موضوع استراتژیک و سیاسی است. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، عضو شورای عالی روحانیون و تقریب مذاهب در مراسم عقد اخوت اهل سنت و شیعه در مسجد فاطمه زهرا(س) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شاهکار رسول الله(ص) در ابتدای رسالت ایجاد برادری و الفت میان مهاجرین و انصار بود.

شیخ اسماعیل بازدار افزود: ابتکار امام خمینی(ره) در ایجاد هفته وحدت به مناسبت میلاد نبی اکرم(ص) برای نهادینه کردن وحدت و اتحاد در جامعه است.

وی با بیان اینکه تکفیر و پدید تکفیری از جمله ترفندهای دشمن برای برهم زدن اتحاد است، خاطر نشان کرد: کسانی که به دنبال رشد و پرورش تفکر و پدیده تکفیری در جامعه اسلامی هستند تنها به دنبال تضعیف امت واحده اسلامی بوده و درتلاش برای خارج کردن مسلمانان از دایره اسلام هستند. 

امام جمعه اهل سنت بوشهر با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران بیان داشت: وحدت در امت اسلامی به این معنی نیست که همه افکار و گرایش‌ها یکی شوند، بلکه معنی قرار گرفتن در مسیر صحیح امت واحده است.

وی اتحاد را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی برشمرد و افزود: یکپارچگی، تحمل دیگران، ایجاد فضا برای به تفاهم رسیدن، گفت گو و گفتمان در سایه وحدت شکل می‌گیرد.

بازادر با اشاره به داستان هابیل و قابیل در قران کریم، خاطر نشان کرد: وحدت بدون تقوا قابل تصور نیست و کسی که تحمل دیگری را نداشته باشد نمی‌تواند اهل تقوا باشد.

بازدار با تشریح اهمیت اتحاد در امت اسلامی تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره) از این موضوع غفلت نکردند و در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای به عنوان پرچم دار و منادی وحدت در همین راستا و مسیر هوشیارانه و با بصیرت در جایگاه محور تشکیل حکومت امت واحده اسلامی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مراسم به مناسبت آغاز هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) به روایت اهل سنت در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) و به همت هیأت امنای این مسجد برگزار شد.

کد خبر 3850496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha