۱ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۳۵

مدیرکل آموزش‌وپرورش اردبیل در گفتگو با مهر؛

برنامه مشخصی برای جبران تعطیلی یک هفته ای مدارس اردبیل نداریم

برنامه مشخصی برای جبران تعطیلی یک هفته ای مدارس اردبیل نداریم

اردبیل – مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: با وجود اینکه معلمان برنامه‌هایی برای جبران دروس عقب‌مانده دارند اما طرح منسجم و مشخصی برای جبران تعطیلی یک هفته ای مدارس نداریم.

احمد ناصری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نگرانی والدین از دروس عقب‌مانده دانش آموزان به دلیل هفت روز تعطیلی مکرر اضافه کرد: تعطیلی‌ها عمدتاً در مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی است و مدیران مدارس برای بودجه‌بندی مناسب کتب درسی توجیه شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه شرایط جوی ایجاب می‌کند تعطیلی‌ها ادامه پیدا کند، لازم است در زمان مشخصی بعد از اتمام تعطیلات فعلی برنامه منسجمی برای عقب‌ماندگی دروس پیش‌بینی شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان متذکر شد: خود مربیان تکالیفی را به دانش آموزان تعیین می‌کنند و با این وجود باید این تکالیف به برنامه مشخصی تبدیل شود.

ناصری افزود: در عین حال که نگرانی والدین درک می‌شود، انتظار داریم والدین در تعطیلات نسبت به انجام تکالیف درسی و حتی مطالعه مناسب دروس قبلی دانش آموزان را تشویق کنند.

وی تعداد روزهای تعطیلی مدارس را متجاوز از ۱۰ روز از ابتدای سال تحصیلی ندانست و گفت: به منظور کاهش جبران صدمات عقب ماندن برنامه درسی به جای تعطیلی برگزاری کلاس‌های درس با کمی تأخیر پیشنهاد شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان متذکر شد: علاوه بر این دوره ابتدایی نیز به دو بخش دوره اول و دوم تقسیم‌بندی شده و اگر شرایط جوی ایجاب کند به عنوان مثال دوره اول تعطیل شده اما دوره دوم به سر کلاس درس می‌رود.

ناصری اظهاراتی در خصوص تعطیلی مدارس به دلیل صرفه‌جویی در مصرف گاز را نپذیرفت و افزود: تعطیلی صرفاً به دلیل شدت سرما و بارش برف بوده و در برخی شهرهای استان دما تا ۲۰ درجه زیر صفر نیز رسیده بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تردد دانش آموزان به دلیل سردی هوا و بارش برف دچار اختلال می‌شود و از سویی حوادثی از جمله بیماری‌های فصلی مانند سرماخوردگی و سرخوردگی موجب می‌شود که تعطیلی مدارس اعلام شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تأکید کرد: تعطیلی مدارس با تشخیص اولیه مدیرکل آموزش‌وپرورش و در ادامه با تائید فرمانداران انجام می‌شود و تلاش بر این است تا حد امکان تعطیلی مدارس با هدف جلوگیری از عقب‌ماندگی تحصیلی اعلام نشود.

کد خبر 3856220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha