۱۸ دی ۱۳۹۵، ۸:۴۰

کتاب «ق: گمانه هایی درباره قیصر امین پور» منتشر شد

کتاب «ق: گمانه هایی درباره قیصر امین پور» منتشر شد

شیراز- کتاب «ق: گمانه هایی درباره قیصر امین پور» اثر سجاد خسروانی به همت جبهه کتاب فسا از سوی نشر خیزش نو منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «ق: گمانه هایی درباره قیصر امین پور» در قالب داستان های مینیمال به شکل برش هایی از زندگی فردی و اجتماعی این شاعر بزرگ کشور به روایت افراد مختلف آورده شده است.

موضوعی که این کتاب را از دیگر آثار مشابه متفاوت می سازد، سبک و نوع نگارش آن است که نویسنده در این راه توانسته با شخصیت قیصر امین پور ارتباط خوبی برقرار کند.

کتاب «-ق-» افزون بر اینکه حاوی بیوگرافی زنده یاد قیصر امین پور از زبان سوم شخص به شمار می رود داستان وار به بیان احوال این شاعر می پردازد و به گونه ای شرح روایت می کند که نه طولانی است و نه خواننده را خسته می کند.

در صفحه های میانی این کتاب که از نظر قطع و کاغذ از کیفیت مطلوبی برخوردار است، می خوانیم: «دیگر سروش نمی خوانم. ما حاشیه نشین هستیم. مادرم می گوید پدرت هم حاشیه نشین بود. در حاشیه به دنیا آمد، در حاشیه جان کند، یعنی زندگی کرد و در حاشیه هم مرد. من هم در حاشیه به دنیا آمدم. ولی نمی خواهم در حاشیه بمیرم. برادرم در حاشیه بیمارستان مرد. خواهرم همیشه مریض است. همیشه گریه می کند، گاهی در حاشیه گریه، کمی هم می خندد. مادرم می گوید: سرنوشت ما را هم در حاشیه صفحه تقدیر نوشته اند. او هر شب ستاره بخت مرا که در حاشیه آسمان سوسو می زند به من نشان می دهد...».

نام کتاب هم بر اساس شعری از قیصر امین پور برگزیده شده که می گوید: «... و قاف حرف آخر عشق است، آنجا که نام کوچک من آغاز می شود».

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «ق: گمانه هایی درباره قیصر امین پور» کاری از جبهه کتاب شهرستان فسا با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به چاپ رسیده است.

شناسه کتاب:

عنوان کتاب: ق: گمانه هایی درباره قیصر امین پور

نویسنده: سجاد خسروانی

موضوع: شعر ایرانی

ناشر: خیزش نو

محل نشر: تهران

نوع کتاب: تالیف

زبان اصلی: فارسی

قیمت: ۶۰۰۰ تومان

شمارگان چاپ نخست: ۲۵۰۰ نسخه

تعداد صفحات : ۱۱۷ صفحه

تاریخ نشر اول : ۱۳۹۳

شماره کتابشناسی ملی: ۳۷۲۲۲۷۷

شابک : ۷-۲-۹۴۶۵۹-۶۰۰-۹۷۸

کد خبر 3868397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha