۲۶ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۵۹

استاندار قزوین:

حضور راهنمایان گردشگری جهان در قزوین فرصت معرفی استان است

حضور راهنمایان گردشگری جهان در قزوین فرصت معرفی استان است

قزوین- استاندار قزوین گفت: حضور راهنمایان گردشگری جهان در قزوین بهترین فرصت برای معرفی توانمندیهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری و جذب گردشگر به استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست شورای روابط خارجی استان روز یکشنبه با حضور میر مسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا، فریدون همتی استاندار، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری، حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، قاسمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و جمعی از تجار و بازرگانان و صادرکنندگان استان در استانداری برگزار شد.

فریدون همتی دراین جلسه اظهارداشت:حضور راهنمایان گردشگری در قزوین فرصت بسیار خوبی برای معرفی توانمندی های استان قزوین در بخش های صنعت، کشاورزی، گردشگری است.

استاندار بیان کرد:در زمان بازدیدراهنمایان گردشگری کشورهای خارجی از استان قزوین باید با برنامه ریزی منظم بتوانید قابلیت های استان را در معرض دید و قضاوت میهمانان قرار دهید تا زمینه جذب گردشگران در سالهای آینده بخوبی فراهم شود.

همتی گفت: نمایش فیلم به زبان خارجی و توزیع بسته های فرهنگی و سوغات قزوین می تواند جذابیتهای استان را به گردشگران بشناساند تا راهنمایان تصویر جامعی از این استان تاریخی داشته باشند و برای آمدن و اقامت ترغیب شوند.

اتاق بازرگانی برای تقویت صادرات کالا به عراق همت کند

استاندار در ادامه در خصوص اهمیت تقویت روابط تجاری و بازرگانی با کشور عراق اظهارداشت: شرایط کنونی عراق فرصت بسیار مناسبی برای صادرات کالاهای ایرانی است و باید تجار ریسک مشکلات این کشور را متحمل شوند تا به سود مناسب برسند.

وی افزود: اتاق بازرگانی برای فعال شدن دفتر اتاق در کربلا باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشد تا بتوانیم در شرایطی که مردم کربلا علاقه فراوانی به حضور ایران در بازار خود دارند ما نیز حداکثر استفاده را داشته باشیم.

همتی یادآورشد:داشتن برنامه مدون با همکاری تجار، بازرگانان وصادرکنندگان شاخص استان می تواند مسیر توسعه روابط تجاری با عراق را هموار کند.

استاندار برای برپایی نمایشگاه دائمی محصولات استان قزوین در کربلا، دعوت از استاندار کربلا برای سفر به قزوین و اجرای مفاد خواهرخواندگی قزوین و کربلا اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 3877593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha