۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۰۳

گاردین؛

انگلیس با نادیده گرفتن حقوق بشر در حال فروش سلاح به ترکیه است

انگلیس با نادیده گرفتن حقوق  بشر در حال فروش سلاح به ترکیه است

یک روزنامه غربی با اشاره به نادیده گرفته شدن موضوع سرکوب مردم در ترکیه از فروش ۵۰ میلیون پوند سلاح به آنکارا از سوی لندن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، دولت انگلیس اقدام به فروش ۵۰ میلیون پوند سلاح به ترکیه با وجود سرکوب مردم این کشور از سوی دولت کرده است.

گروه‌های حامی حقوق بشر می‌گویند دولت بریتانیا به خاطر سود فروش سلاح به ترکیه، سرکوب مردم و نقض حقوق بشر در این کشور را نادیده می‌گیرد.

گاردین گزارش داد در پی کودتای نافرجام در ترکیه و آغاز سرکوب مخالفان «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور، بریتانیا حدود ۵۰ میلیون پوند تسلیحات نظامی به آنکارا فروخته است.

آمارهای منتشره جدید حاکی است ترکیه در یک سال گذشته به یکی از مهم‌ترین خریداران تسلیحات نظامی بریتانیا تبدیل‌ شده است.

بریتانیا از اول جولای تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ این تجهیزات نظامی را که شامل تجهیزات پلیس ضد شورش، بالگرد، پهپاد، موشک، بمب و دیگر موارد بود، به ترکیه فروخته است.

همچنین بریتانیا از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۳۳۰ میلیون پوند تسلیحات نظامی به ترکیه فروخته است و آنکارا هم‌اکنون در فهرست «بازارهای اولویت» برای صادرات سلاح در وزارت تجارت بین‌المللی بریتانیا قرار دارد.

در پی کودتای نافرجام تیر ۱۳۹۵ در ترکیه، بیش از ۱۲۵ هزار نفر از محل کار خود اخراج یا تعلیق و ۴۰ هزار نفر دیگر بازداشت‌ شده‌اند.

کد خبر 3884228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha