۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۳۶

امام جمعه ابهر:

دهه فجر مصداق کامل وحدت و اتحاد مومنان در جامعه اسلامی است

دهه فجر مصداق کامل وحدت و اتحاد مومنان در جامعه اسلامی است

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: بزرگداشت ایام‌الله دهه‌فجر و برپایی مراسم سالگرد انقلاب اسلامی و شرکت در آن مصداق کامل وحدت و اتحاد مومنان در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر  با اشاره به حادثه پلاسکو و شهادت آتش‌نشانان، افزود:سابقه تاریخی نشان می‌دهد این‌ها آتش‌فشان هستند و باید در مقابل این‌ها آتش‌نشان‌ها را آماده نگه داشت و در فکر تربیت جامعه و اقتصاد مقاومتی بود تا از دست استکبار نجات پیدا کند و به وسیله دست خودشان، آتش‌شان را خاموش کرد و اگر آن‌ها قدرت ما را بفهمند و وحدت ملی ما را حس کنند، آتش خود را خاموش می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه بالاخره برج پلاسکو در قلب تهران پس از بیش از پنجاه سال عمر، در حادثه آتش‌سوزی مهیب به طور کامل فرو ریخت، ادامه داد: آنچه جای بسی تاسف و تالم است، فرو ریختن این بنای قدیمی نیست که البته با همت مسئولان امر و همیاری هم‌وطنان نوع‌دوست و ایثارگر به فضل الهی بهتر از سابق ساخته خواهد شد، بلکه آنچه دل همه ایرانیان و انسان‌های با عاطفه را سوزاند، آتش برافروخته‌ای بود که دلاورمردان و جوانمردانی از جامعه پرافتخار آتش‌نشانی کشور را در کام خود فرو برد و از دل آوار و آتش، سکوی پرشی به سوی آسمان‌ها برای‌شان ساخت.

رحیمی با بیان اینکه این حادثه درس‌ها و عبرت‌هایی را در برداشت، افزوداولین درس، ضرورت تجلیل شایسته از خانواده عظیم و فداکار آتش‌نشان کشور است که به حق در عرصه خدمت به جامعه و مردم، همواره جان شیرین و علائق شخصی خود را در کف دست گرفته تا شاید با فائق آمدن بر شعله‌های آتش، زندگی را به هم‌نوعان و هم‌وطنان‌شان هدیه کنند و لذا باید یاد و خاطره شهدای پرافتخار این عرصه گرامی داشته شود.

وی از ضرورت ایمن‌سازی بناها و ساختمان‌ها و نیز ضرورت تفکیک بین مراکز تولیدی و مراکز عرضه کالا به ویژه لباس و پوشاک و جلوگیری از دپو و تراکم اجناس مستعد احتراق به عنوان یکی دیگر از درس‌های این حادثه برشمرد و گفت: همچنین ضرورت دارد احاد مردم و مدیران و مسئولان امر در برابر القائات و شایعات بیگانگان و عوامل داخلی و خارجی که منتظر یک بهانه هستند، هوشیار باشند که انصافا مردم بزرگ در این آزمون خوب امتحان بصیرت و وحدت و صلح و صفا دادند و نقش صدا و سیما نیز در این مقوله بسیار حساس و زیبا بود و اجازه فرصت به رادیوهای بیگانه را نداد.

امام جمعه ابهر در ادامه بر ضرورت پیشگیری از حوادث مشابه با آمادگی کامل تجهیزات و مدیریت قوی بحران تاکید کرد و افزود: نهایت اینکه قران و عترت به ما هم درس شهادت و جهاد و هجرت می‌دهد و هم درس ایثار. در روایاتی که از معصومین (ع) رسیده، می‌فرماید اگر کسی جلوی طغیان آب را بگیرد و نگذارد آب یا سیل یا آب دریا به حیات یا مال یا حیثیت کسی آسیب برساند، او اهل بهشت است. اگر جایی آتش روشن شده است کسی این آتش را خاموش کرد و نگذاشت شعله آتش به حریم دیگری سرایت کند، این اهل بهشت است.

رحیمی همچنین به فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر اشاره و خاطرنشان کرد: دهه‌فجر انقلاب اسلامی ایران، شب‌های قدر نظام اسلامی است که در این ایام، سرنوشت کشور اسلامی به طور کلی دگرگون شد و سرانجام انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید و این انقلاب یک پدیده الهی و مبارک بود که جهان استکباری را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد.

امام جمعه ابهر گفت:بزرگداشت ایام‌الله دهه‌فجر و برپایی مراسم سالگرد انقلاب اسلامی و شرکت در آن مصداق کامل وحدت و اتحاد مومنان در جامعه اسلامی است.

کد خبر 3888761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha