۱۱ مهر ۱۳۸۵، ۱۲:۲۶

به منظور تقدير از فعاليتهايي كه در راستاي ترويج گفتگوي تمدنها صورت گرفته؛

خاتمي از دانشگاه سنت اندروز دكتراي افتخاري دريافت مي كند

خاتمي از دانشگاه سنت اندروز دكتراي افتخاري دريافت مي كند

دانشگاه سنت اندروز اسكاتلند اواخر ماه اكتبر طي مراسمي دكتراي افتخاري خود را به سيد محمد خاتمي اهدا مي كند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از منابع اينترنتي، سيد محمد خاتمي رئيس مؤسسه گفتگوي فرهنگها و تمدنها ماه آينده دكتراي افتخاري دانشگاه سنت اندروز را به عنوان قديمي ترين دانشگاه اسكاتلند دريافت كرده و در جمع 300 نفر از ميهمانان ويژه اين مراسم سخنراني خواهد كرد.

وي همچنين قرار است دانشكده هنر اين دانشگاه را كه دربرگيرنده مؤسسه مطالعات ايراني است، افتتاح كند.

دكتر علي انصاري مدرس و پژوهشگر دانشگاه سنت اندروز و مدير مؤسسه مطالعات ايراني در گفتگو با يك روزنامه بريتانيايي با اشاره به پيام واضح گفتگوي تمدنها و اقدامات آكادميك خاتمي در عرصه فلسفه اسلامي گفت: اين دكتراي افتخاري نشانه تقدير و تجليل از اقدامات فكري و عملي خاتمي در راستاي بهبود روابط ميان مسلمانان، مسيحيان و يهويان است.

دانشگاه سنت اندروز قديمي ترين دانشگاه اسكاتلند است كه در سال 1411 در حومه سنت اندروز ساخته شده است. ساختمان اين دانشگاه از دانشكده سالواتور(1450)، دانشكده لئونارد(1512؛ كه در سال 1747 با دانشكده سنت سالواتور ادغام شده است) و دانشگاه لايبري (1612) تشكيل شده است. دانشكده سنت مري (1537) نيز كه در اين مجموعه واقع شده به طور خاص تنها الهيات تدريس مي كند. دانشكده پزشكي و دندانپزشكي اين دانشگاه در سال 1967 به عنوان دانشگاه داندي مستقل شد.

کد خبر 389022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha