۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۵۹

معاون وزیر راه و شهرسازی:

یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید افزایش تعداد شهرها است

یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید افزایش تعداد شهرها است

مشهد ـ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید افزایش تعداد شهرها است تا از این ظرفیت برای بهره‌گیری از مزیت‌های منطقه‌ای استفاده کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نریمان عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی در شهر جدید گلبهار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احداث خطوط قطار شهری یکی از اولویت های شهرهای جدید است و خوشبختانه این پروژه در شهرهای جدید گلبهار، مجلسی، فولادشهر، صدرا، پردیس و سهند در مرحله مطالعه و اجرا است.

وی افزود: یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید افزایش تعداد شهرها است تا از این ظرفیت برای بهره گیری از مزیت های منطقه ای استفاده کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رویکرد شهرسازی در کشور ادامه دارد، ادامه داد: این رویکرد باعث شکل گیری نسل جدیدی از شهرها در آینده خواهد شد.

نریمان ادامه داد: در گذشته شهرهای کوچک در کنار شهرهای بزرگ و کلانشهرها ساخته می شد اما در حال حاضر تلاش می کنیم تا بر اساس معیارهای منطقه ای، امکانات، ظرفیت های صنعت و معدن، ویژگی های زیست محیطی، جذابیت های گردشگری و مبارزه با حاشیه نشینی طراحی و تعریف شوند.

وی عنوان کرد: یکی از شهرهایی که با رویکرد تفریحی، گردشگری، مسکونی، در نظرگرفتن عوامل محیطی و تامین نیازهای پتروشیمی فعال در آن منطقه در حال ساخت بوده شهر جدید تیس (در کنار دریای عمان و بین شهرهای چابهار و کنارک) است.

کد خبر 3906383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha