پیونگ یانگ:

«کیم جونگ اون» بر آزمایش موشکی اخیر کره شمالی نظارت داشت

«کیم جونگ اون» بر آزمایش موشکی اخیر کره شمالی نظارت داشت

رسانه های دولتی کره شمالی گزارش دادند که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور روز دوشنبه بر آزمایش موشکی اخیر پیونگ یانگ نظارت داشته و شخصاً دستور آغاز آن را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی اِن اِن، خبرگزاری رسمی وابسته به دولت کره شمالی- «کِی سی اِن اِی»- گزارش داد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بر  آزمایشی موشکی اخیر این کشور نظارت داشته و شخصاً دستور آغاز آن را صادر کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی این آزمایش موشکی را تمرینی نظامی برای واحدهای توپخانه ای ارتش این کشور خواند؛ واحدهای توپخانه ای که بخشی از نیروی استراتژیک کره شمالی جهت «حمله احتمالی به پایگاه نیروهای آمریکا در ژاپن» هستند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین روز سه شنبه اعلام کرد که ۴ موشکی که بتازگی توسط این کشور شلیک گردید تمرینی برای هدف قرار دادن پایگاه های آمریکایی در ژاپن بوده است.

گفتنی است که مقامات نظامی سه کشور آمریکا، ژاپن و کره جنوبی پرتاب چهار موشک از سوی کره شمالی را تأیید کردند.

این موشکها مسافتی بالغ بر یکهزار کیلومتر را به جانب دریای ژاپن طی کردند. یکی از مقامات آمریکا گفت که موشکهای آزمایش شده کره شمالی، موشکهایی میان بُرد بوده اند.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن پرتاب این موشکها توسط کره شمالی را نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواند.

درخواست آمریکا و ژاپن برای نشست فوری شورای امنیت درباره آزمایش موشکی کره شمالی

یک دیپلمات عضو شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت که آمریکا و ژاپن خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت جهت بررسی آزمایشهای موشکی اخیر کره شمالی شده اند. این نشست احتمالاً روز چهارشنبه برگزار خواهد شد. این در حالی است که اکثر اعضای این شورا عازم سفری به آفریقا هستند.

این نخستین بار نیست که کره شمالی چندین موشک را با قابلیت طی مسافتی بالغ بر یکهزار کیلومتر پرتاب می کند. در سپتامبر ۲۰۱۶ نیز کره شمالی سه موشک بالستیک با بُردی نزدیک به یکهزار کیلومتر جهت فرود در «منطقه شناسایی پدافند هوایی ژاپن» پرتاب کرد که با واکنش تند مقامات توکیو همراه شد. 

گفتنی است که کره شمالی بامداد دوشنبه به وقت محلی ۴ موشک بالستیک آزمایش کرد که ۳ فروند از آنها در نزدیکی ژاپن فرود آمد. ارتش کره جنوبی اعلام کرد که این موشک ها از پایگاه «تونگ چانگ ری» پرتاب شده و در ساحل شرقی کره شمالی فرود آمده است.

از آنجایی که پیونگ یانگ بارها به واشنگتن و سئول درباره انجام هرگونه رزمایش مشترک در منطقه هشدار داده بود، احتمالا آزمایش موشکی پیونگ یانگ پاسخی علیه رزمایش مشترک آمریکا- کره جنوبی است.

کد خبر 3925436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha