۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱

آیت‌الله سبحانی:

توجه به قرآن سبب ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می شود

توجه به قرآن سبب ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می شود

آیت‌الله سبحانی گفت: اهتمام به مسائل قرآنی و تربیت حافظان کلام وحی عاملی برای تقویت آبروی تشیع و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله جعفر سبحانی  از مراجع عظام تقلید دردیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف  ؛حجت الاسلام حسینی رئیس مرکز قرآنی  سازمان اوقاف و اعضای ستاد برگزاری سی وچهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن اظهار کرد: به هر میزان با قرآن آشنا شویم، به همان مقدار به فضائل اخلاقی نزدیک و از رذایل دور خواهیم شد.

وی افزود: توجه به قرآن و کلام وحی سبب ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌شود و از این منظر هم دارای اهمیت است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه لازم است نسبت به تربیت حافظان قرآن کریم اهتمام بیشتری داشته باشیم گفت: این مسئله مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد.

وی ادامه داد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم باید تا جایی ادامه یابد که از هر 10 میلیون جمعیت کشور، یک میلیون حافظ کلام وحی داشته باشیم و این مسئله موجب افتخار خواهد بود.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: جای خرسندی است که سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به وظایف قرآنی خود و ترویج کلام وحی در نظام اسلامی اهتمام ویژه‌ای دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه سازمان‌های اوقاف در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی، متولی امور دینی و قرآنی هستند گفت: آموزش قرآن مسئله مهمی است که باید برای گسترش آن در سطح جامعه تلاش کنیم.

وی با تاکید بر توجه به محتوا و مبانی قرآنی در کنار تجوید، تلاوت و حفظ کلام وحی عنوان کرد: ترویج قرآن سبب دوری و مصونیت جوانان از انواع گناهان و معصیت‌هاست ضمن اینکه تلاش در راستای توسعه اینگونه فعالیت‌ها و برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن، آبروی ایران و مذهب تشیع را حفظ می‌کند.

آیت‌الله سبحانی افزود: اگر عموم افراد جامعه حافظ و عامل به قرآن باشند، در حقیقت آبروی جمهوری اسلامی را حفظ خواهند کرد.

کد خبر 3928276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha