۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۳۸

کتاب«کوایدان حکایات اشباح»منتشر شد/ داستان‌هایی همچون سینمای ژاپن

کتاب«کوایدان حکایات اشباح»منتشر شد/ داستان‌هایی همچون سینمای ژاپن

شیراز- کتاب «کوایدان حکایات اشباح» نوشته «لافاکادیو هرن» با ترجمه زهرا نی چین به بازار آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب کوایدان حکایات اشباح نوشته‌ «لافکادیو هرن» مجموعه‌ای از افسانه‌های ژاپنی گردآوری شده است. ماساکی کوبایاشی، کارگردان شهیر ژاپنی در سال ۱۹۶۴ براساس داستان‌های این کتاب و کتابی دیگر از همین نویسنده فیلم مشهور «کوایدان» را ساخت.

مترجم این کتاب در گفت و گو با خبرنگار مهر، در این باره گفت: داستان‌های این کتاب همچون فیلم با وجود این‌که در ژانر وحشت قرار می‌گیرد اما به جای پرداختن به خشونت بیشتر بر توصیفات هنری و فضای سورئال و مفاهیم فلسفی تاکید دارد.

زهرا نی چین افزود: «لافکادیو هرن» که خود نویسنده‌ای چند ملیتی بود، با نام مستعار ژاپنی «کویزومی یاکومو» بیشتر آثار شناخته‌ شده اش مربوط به تالیف‌هایش درمورد ژاپن و این‌گونه حکایت‌هاست.

وی ادامه داد: در این کتاب علاوه بر حکایت‌ها نوشته‌هایی غیرداستانی و شبه تحقیقاتی درمورد حشرات و باورهای ژاپنی درموردشان نیز وجود دارد.

در سال ۱۳۹۵ از سوی نشر نفیر با ترجمه زهرا نی چین افزون بر این کتاب، اثری با عنوان «خداحافظ تسوگومی» اثر «بنانا یوشیموتو»، نویسنده ژاپنی منتشر شد که بهمن ماه به بازار آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا نی چین درسال ۱۳۶۶ در شیراز زاده شده و دارای مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی است که پیشتر کتاب «دورنمای کاسل راک» مجموعه داستانی اثر آلیس مونرو را به فارسی برگردانده است.

شناسه کتاب:

عنوان: کوایدان: حکایات اشباح

نویسنده: لافکادیو هرن

مترجم: زهرا نی‌چین

ناشر: نشر نفیر

نوبت چاپ: اول ۹۵

تعداد صفحات:۱۳۱

قیمت: ۱۰هزار تومان

رده‌بنده دیویی: ۸۱۳/۴

شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۹۶۹۲۰-۰-۲

کد خبر 3935235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha