۲۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۵۷

استاندار مرکزی:

خیران استان مرکزی نقش موثری در حمایت از پروژه های معنوی دارند

خیران استان مرکزی نقش موثری در حمایت از پروژه های معنوی دارند

ساوه- استاندار مرکزی گفت: خیران نیک اندیش استان مرکزی همواره نقش موثری در حمایت مالی از پروژه های عمرانی معنوی ایفا کرده و در این عرصه حضوری فعال دارند که قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث زائرسرای زوار کربلا و بهره برداری از حسینیه اعظم در بخش نوبران شهرستان ساوه، اظهار داشت: همه ما به عنوان مسلمان و کسانی که در جمهوری اسلامی زندگی می کنیم باید نیک اندیشی و امور خیر را در سرلوحه کار خود قرار دهیم و یکی از ارزشمندترین کارها، خدمت به آستان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و عاشقان اهل بیت است.

وی افزود: خوشبختانه خیران نیک اندیش استان مرکزی همواره نقش موثری در حمایت مالی از پروژه های عمرانی معنوی و دینی ایفا کرده و در این عرصه حضوری فعال دارند که قابل تقدیر بوده و نشانگر ارادت آنها به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تلاش شایسته در خدمت به زوار آستان های مقدس است.

استاندار مرکزی بیان کرد: این اقدامات ارزشمند نه تنها در دنیا موجب خدمت به مردم و مسلمانان و رضایت خلق خدا است بلکه یک توشه بسیار ارزشمند معنوی برای آخرت است.

زمانی قمی خاطرنشان ساخت: امروز ما باید بیش از پیش افزایش و رشد مراکز معنوی و دینی را مورد توجه قرار دهیم و یکی از این مراکز زائرسراها هستند و خوشبختانه خیران استان در این زمینه هم کمک های شایانی داشتند.

وی با اشاره به آغاز عملیات احداث زائرسرای نوبران در تصریح کرد: این زائرسرا در محور ساوه به همدان قرار دارد که یکی از مسیرهای عبور زوار کربلا است و این پروژه معنوی به صورت کاملا غیردولتی و با بهره گیری از حمایت های مالی خیران و مردم احداث خواهد شد تا زمینه خدمت رسانی به زائران و عاشقان امام حسین(ع) فراهم شود.

همچنین در این مراسم آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز اقدام خیران استان در حمایت از ساخت زائرسرای زوار کربلا در نوبران را عملی بسیار ارزشمند و دارای اجر والای معنوی دانست و بر انفاق و بخشش به عنوان یکی از مسائل مورد سفارش دین مبین اسلام تاکید کرد.

وی همچنین این اقدام ارزشمند را نوعی وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری دینی و گامی در مسیر خدمت رسانی به مردم و عاشقان آستان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برشمرد که رضایت خداوند متعال را در پی دارد.

گفتنی است زائرسرای زوار امام حسین(ع) نوبران در زمینی به وسعت پنج هکتار و در دو فاز احداث می شود که فاز نخست آن شامل مسجد و محل اسکان، اربعین سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

کد خبر 3935895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha