۲۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶

مدیر بنادر غرب هرمزگان اعلام کرد:

ترابری ایمن ۱۵۰ هزار نفر مسافر نوروزی در بنادر غرب هرمزگان

ترابری ایمن ۱۵۰ هزار نفر مسافر نوروزی در بنادر غرب هرمزگان

بندرلنگه - مدیر بنادر غرب هرمزگان از ترابری ایمن بیش از ۱۵۰هزار نفر مسافر در نوروز ۹۶ و رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود صابری بیان داشت: از آغاز طرح نوروزی سفرهای دریایی سال ۱۳۹۶ که از بیست و پنجم اسفند ماه آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه به مدت ۲۱ روز ادامه یافت، ترابری تعداد ۱۵۴ هزار و ۹۳۰ نفر مسافر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک در غرب استان هرمزگان به مقصد جزیره کیش و بلعکس انجام شد که این میزان نسبت به طرح نوروزی سال گذشته دو درصد افزایش داشت.

وی افزود: جابجایی خودرو در این مدت نیز با یک درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به ۳۶ هزار و ۸۱۶ دستگاه رسید.

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان بندرلنگه گفت: تمام تلاش ها با تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص خدمت موثر به هموطنان انجام پذیرفت که نتیجه آن افزایش سفرهای ایمن در کارنامه اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه و گشت و گذاری پرخاطره برای خاطر مهمانان نوروزی شد.

صابری از اقدامات بنادر غرب هرمزگان پیش از آغاز طرح و به منظور ارزیابی و افزایش میزان آمادگی نیروها و دستگاه های خدمات رسان سخن به میان آورد و افزود: چهار مانور «جستجو و نجات دریایی»، «مانور مقابله با آلودگی نفتی دریایی»، «مانورعملیاتی گروه ویژه حفاظت از شخصیت ها» و «مانور ملی اطفاء حریق بر اساس سیستم فرماندهی حادثه  (آی سی اس ۳۰۰)» با مشارکت ارگان های همکار در اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه برگزار شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه علل افزایش ایمنی تردد مسافران را اینگونه تشریح کرد و گفت: این بندر با تشکیل جلسات مختلف با جامعه دریایی و متولیان سفر های دریایی و نیز آموزش دریانوردان در سال ۹۵ کوشید تا با آموزش دریانوردان و ابلاغ دستور العمل های سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص چگونگی انجام سفر های ایمن و همچنین با نظارت دقیق بر امکانات شناورها و شرایط رعایت نکات ایمنی، تدابیر لازم برای ایمنی بیشتر جان و مال هم وطنان عزیزمان را بیندیشد و با نصب تابلوهای هشداردهنده وبیلبوردهای راهنما و بنرهای محیطی وسی دی های آموزشی، اطلاع رسانی و همچنین افزایش نیروهای حفاظتی این مهم را محقق سازد.

صابری چاپ بیش از ۱۰هزار نسخه بروشور ایمنی، تهیه و پخش سی دی آموزشی و معرفی جاذبه های گردشگری غرب هرمزگان درشناورها، نصب بنر و بیلبوردهای متعدد درسطح بنادر حاوی شعارهای ایمنی و معرفی مسیرهای مجاز مسافری را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان بندرلنگه با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته در حین اجرای طرح نوروزی نیز خاطرنشان کرد: بازدید از بنادر مسافری با حضور جمع کثیری از مسئولین در تاریخ ۲۵ اسفندماه و استقبال از میهمانان نوروزی با اهداء شاخه گل و شیرینی در نخستین ساعت پس از تحویل سال از جمله این موارد است.

وی با اعلام اینکه دراجرای طرح ویژه نوروز ۹۶ هیچ گونه حادثه ای گزارش نشده است، تلاشها و مشارکت صورت گرفته در بنادر غرب هرمزگان را در تحقق این امر و تجربه سفرهای دریایی خاطره انگیز و ماندگار برای هموطنان مهم ارزیابی کرد.

کد خبر 3950692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha