۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۵۳

مدیرکل هواشناسی گلستان:

گلستانی ها دمای بیش از ۳۰ درجه را تجربه می کنند

گلستانی ها دمای بیش از ۳۰ درجه را تجربه می کنند

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: بیشتر شهرهای گلستان در روز جمعه به شکل موقت دمای بالای ۳۰ درجه سانتی گراد را تجربه می کنند.

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به الگوهای پیش‌یابی هواشناسی در گلستان برای امروز (جمعه) آسمان استان گلستان را صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما بین ۳۰ الی ۳۲ درجه پیش‌بینی می‌کنیم.

وی بابیان اینکه از اوایل شب جمعه شاهد افزایش ابر و گاهی وزش نسبتاً شدید باد خواهیم بود، تصریح کرد: روز شنبه آسمان گلستان ابری تا قسمتی نیمه‌ابری و در اواخر وقت افزایش ابر، وزش باد و در پاره‌ای نقاط مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: از روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی به استان آسمان استان نیمه‌ابری تا ابری گاهی همراه با بارندگی، احتمال رعدوبرق، وزش باد و در پاره‌ای نقاط مه‌آلود خواهد بود.

داداشی بابیان اینکه این شرایط تا روز سه‌شنبه ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به الگوهای پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های دریایی بانفوذ سامانه ناپایدار از بامداد شنبه به سواحل جنوب شرقی خزر شاهد افزایش ابر و مواج شدن دریا در این مناطق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در این مدت سرعت باد تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و با جهت غالب شمالی بوده، تصریح کرد: ارتفاع موج نزدیک به ساحل دریا تا دو متر و در مناطق دور از ساحل تا دو و نیم متر پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی گلستان اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش‌بینی‌شده لازم است فعالان دریای خزر به‌ویژه صیادان و دریابانان برنامه‌ریزی لازم در این زمینه را داشته باشند.

داداشی بابیان اینکه بیشتر شهرهای گلستان در روز جمعه دمای بالای ۳۰ درجه را پیش‌بینی می‌کنند، افزود: در حال حاضر دمای شهر گرگان با ۱۷ درجه سانتی گراد خنک‌ترین شهر استان و مینودشت با ۳۳ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر گلستان گزارش‌شده است.

وی در رابطه با وضعیت بارندگی در استان گلستان نسبت به سال های گذشته گفت: میزان بارش باران در سال جدید در حد نرمال بوده بوده است.

کد خبر 3952226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha