۲۶ مهر ۱۳۸۵، ۱۱:۴۹

محافل قرائت قرآن بارزترين ويژگي رمضان در مونته نگرو است

مسلمانان اهل مونته نگرو، يوگسلاوي طي ماه مبارك رمضان در مساجد گردهم جمع مي شوند تا به نواي قرائت قرآن گوش سپرده و درباره كتاب آسماني خود با راهنمائي امام جماعت مسائل تازه اي بياموزند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از اسلام آنلاين، سناد ماكوويچ از مركز اسلامي اين منطقه گفت: مسلمانان دوبار در روز براي خواندن و گوش دادن به قرآن در مساجد گردهم جمع مي شوند، اين امر اغلب در ميان افرادي مشاهده مي شود كه خواندن و نوشتن زبان عربي را نياموخته اند.

يكي از حلقه هاي قرائت قرآن طي روز كمي پيش ازنماز صبح و دومي پس از نماز عصر تا نماز عشاء تشكيل مي شود.

وي افزود: برگزاري جلسات قرائت قرآن يكي از ويژگيهاي اصلي رمضان در مونته نگرو است، اما موردي كه رمضان امسال بيش از سالهاي ديگر مورد توجه قرار مي دهد افزايش تعداد مسلماناني است كه به حلقه قرائت قرآن پيوسته و دوبار در روز در آن شركت مي كنند.

از ديگر ويژگي هاي رمضان در اين منطقه از يوگسلاوي، تبادل ائمه جمعه ميان مساجد است كه به منظور بهترين استفاده از تجربيات آنها صورت مي گيرد.

مركز اسلامي مونته نگرو همچنين تعدادي نشست در نظر گرفته است كه در مراكز اسلامي مناطق مسلمان نشين برگزار مي كند و همچنين انتشار مجله اسلامي "الف" را از سرگرفته است.

جمعيت اين منطقه كه در جنوب شرقي اروپا واقع شده 630 هزار و 500 نفر تخمين زده شده كه يك چهارم آنها را مسلمانان تشكيل داده اند.

کد خبر 395267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha