۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۳:۳۵

فرماندار محلات:

۹۰۰هکتار از اراضی شهرستان محلات به کشت گل وگیاه زینتی اختصاص دارد

۹۰۰هکتار از اراضی شهرستان محلات به کشت گل وگیاه زینتی اختصاص دارد

محلات- فرماندار شهرستان محلات گفت: هم اکنون یک سوم مردم شهرستان محلات در حوزه پرورش گل فعالیت دارند و ۹۰۰هکتار از اراضی این منطقه به کشت گل و گیاهان زینتی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی وند، عصر دوشنبه در آئین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه شهرستان محلات، اظهار داشت: ظرفیت مطلوب برای پرورش گل یکی از مزیت های ویژه شهرستان محلات است که موجب ایجاد اشتغال پایدار در منطقه شده است.

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار یکی از مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی است و با توجه به ظرفیت شهرستان محلات در حوزه پرورش گل و گیاه، فعالیت موثر در این حوزه اتفاقات مثبتی را در صنعت گل و گیاه رقم خواهد زد.

فرماندار شهرستان محلات بیان کرد: در حال حاضر گردش مالی صنعت گل در جهان سالانه ۲۵۰ میلیارد دلار است و کشورهای توسعه یافته به خوبی متوجه اهمیت این صنعت شده اند.

زینی وند ادامه داد: بازار گل در سایر کشورهای دنیا نیز رو به رونق است که باید برای انجام صادرات به سایر کشورهای جهان با توجه به پتانسیل های مناسب موجود در کشورمان، برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.

وی خاطرنشان ساخت: ۳۰ درصد از مردم شهرستان محلات در صنعت گل فعالیت دارند و در این شهرستان ۹۰۰ هکتار سطح زیر کشت گل وجود دارد که ۲۴۰ هکتار آن در گلخانه های سنتی و ۶۶۰ هکتار در فضای باز انجام می شود.

فرماندار شهرستان محلات اضافه کرد: نمایشگاه گل محلات پس از پانزده دوره برگزاری اکنون به یکی از برندهای معتبر نمایشگاهی در سطح کشور تبدیل شده که امیدواریم با مساعدت مسئولان از سال آینده شاهد ارتقای سطح نمایشگاه به بین المللی باشیم.

زینی وند یادآور شد: وجود پایانه صادراتی در این شهرستان یکی از نقاط قوت صنعت گل محلات است و از سال گذشته نیز محلی به منظور استقرار گمرک در آن پیش بینی شده که به زودی مامور گمرک نیز در این دفتر مستقر خواهد شد.

کد خبر 3961939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha