۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲:۱۹

به رغم تشدید تنشها در شبه جزیره کره؛

آغاز رزمایش نظامی مشترک آمریکا- کره جنوبی در دریای ژاپن

آغاز رزمایش نظامی مشترک آمریکا- کره جنوبی در دریای ژاپن

همزمان با ورود ناوگروه آمریکایی «کارل وینسون» به دریای ژاپن، آمریکا رزمایشهای نظامی مشترک خود با کره جنوبی را در این دریا آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، همزمان با ورود ناوگروه آمریکایی «کارل وینسون» به دریای ژاپن، آمریکا رزمایشهای نظامی مشترک خود با کره جنوبی را در این دریا آغاز کرد.

گفتنی است که این رزمایش های نظامی در پی آزمایش موشکی کره شمالی برگزار می شود.

خبرگزاری رسمی «یونهاپ» به نقل از مقامات نیروی دریایی کره جنوبی گزارش داد: «نیروهای ضربت کره جنوبی و آمریکا یک رزمایش نظامی را در دریای شرق از ساعت ۶ بعدازظهر به وقت محلی علیه وضعیت امنیتی فعلی آغاز کردند».

افزون بر ناو هواپیمابر «کارل وینسون»، رزمناو «لیک چمپلین» به همراه دو ناوشکن دیگر به نامهای «مایکل مورفی و وین ای. مِیِر» در این رزمایش نظامی شرکت دارند.

یونهاپ گزارش داد این رزمایش که پیش بینی می شود تا هفته آینده به طول بیانجامد؛ بر دیده بانی، ردیابی و رهگیری هرگونه موشک بالستیک قاره پیمایی که احتمالاً از سوی کره شمالی پرتاب شود، تمرکز خواهد کرد.

شایان ذکر است که همزمان با اجرای رزمایشهای نظامی آمریکا و کره جنوبی در دریای زرد، کره شمالی به تازگی رزمایش های نظامی در مقیاس بزرگ در سواحل شرقی خود را اجرا کرده است.

همزمان با اجرای این رزمایش های نظامی، وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد که مسکو از ابتکار عمل چین برای تخفیف تنشها در شبه جزیره کره حمایت می کند. در این ابتکار عمل، چین از کره شمالی می خواهد تا در اِزای تعلیق مانورهای نظامی واشنگتن- سئول در منطقه، از اجرای بیشتر آزمایشهای موشکی و هسته ای خود خودداری کند. 

کد خبر 3965531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha