۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۲۱

در جریان سفر رئیس سازمان اطلاعات پاکستان به افغانستان؛

«اشرف غنی» دعوت رسمی برای دیدار از پاکستان را رد کرده است

«اشرف غنی» دعوت رسمی برای دیدار از پاکستان را رد کرده است

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با رئیس سازمان اطلاعات پاکستان دعوت رسمی برای سفر به اسلام آباد را رد کرده و آن را مشروط به فروکش کردن خشونت ها در کشورش اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع آگاه در دولت افغانستان به «بی‌ بی‌ سی» اعلام کردند که «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در دیدار با «نوید مختار» رئیس سازمان اطلاعات پاکستان (ISI) دعوت رسمی برای سفر به اسلام آباد را رَد کرده است.

به گفته این منابع، رئیس جمهور افغانستان در این باره به رئیس سازمان اطلاعات پاکستان گفته است: تا زمانیکه درگیری ها در افغانستان فروکش نکند و کابل درباره حُسن نیت پاکستان مطمئن نشود، به آن کشور سفر نخواهد کرد.

لازم به ذکر است، «نوید مختار» رئیس سازمان اطلاعات پاکستان (آی اِس آی) روز گذشته در رأس هیئتی وارد «کابل» پایتخت افغانستان شد و درباره همکاری های امنیتی و مبارزه با تروریسم با مقامات افغانستانی به گفتگو نشست.

این در حالیست که «ایاز صادق» رئیس پارلمان پاکستان که هفته گذشته به کابل سفر کرده بود گفت که نوید مختار قرار است در مورد فهرست تروریست ها که چندی پیش بین کابل و اسلام آباد مبادله شد، صحبت کند.

گفتنی است «ایاز صادق» که در رأس یک هئیت بلند پایه پارلمانی به کابل سفر کرده بود در دیدار با «اشرف غنی» رئیس جمهور و سایر مقامات افغانستان اعلام کرده بود که باید گذشته را فراموش کنیم و فصل جدیدی از همکاری ها میان دو کشور را رقم بزنیم.

کد خبر 3969422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha