۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۱۵

مدیرکل فرهنگی ستادمرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارزکشور:

۱۰۰هزارفرصت شغلی به ازای هرمیلیارد دلار قاچاق از بین می رود

۱۰۰هزارفرصت شغلی به ازای هرمیلیارد دلار قاچاق از بین می رود

سنندج- مدیرکل فرهنگی و تبلیغات ستادمرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارزکشورگفت: براساس آمار و بررسی های انجام شده هر میلیارد دلار قاچاق موجب از بین رفتن ۱۰۰ هزار شغل و فرصت شغلی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید نگارش‌نژاد امروزسه شنبه در نشست ائمه جمعه و جماعات کردستان که با موضوع راهکارهای مقابله با قاچاق کالا و ارز از دیدگاه فقهی درسالن اجتماعات کتابخانه امام خامنه ای در سنندج برگزارشد، گفت: قاچاق تیشه برریشه اقتصاد کشور و به تبع استان های مرزی هم چون کردستان وارد می کند.

وی با بیان اینکه جنگ پایان نیافته فقط تغییر شکل و رویکرد پیدا کرده است، عنوان کرد: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون دشمنان ما راه های مختلفی را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران آزمودند اما هیچ کدام نتوانست  به درخت تناور و ریشه دار انقلاب آسیبی وارد کند.

وی ادامه داد: مراکز مطالعاتی دنیا به این نتیجه رسیدند که با نظام جمهوری اسلامی ایران نمی توان مقابله نظامی کرد بنابراین تغییر تاکتیک دادند و دو مسیر فرهنگی واقتصادی را برای ضربه زدن به کشورمان برگزیدند.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات ستادمرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارزکشور با بیان اینکه کالبد و ظاهر قاچاق اقتصادی ولی روح آن فرهنگی وارزشی است، گفت: مشروبات الکلی مجانی در کشورما توزیع می شود و به نوعی آن را بیمه می کنند و این نشان می دهد که دشمنان ما بنیان خانواده رانشانه گرفتند و سود اقتصادی ملاک نیست.

نگارش‌نژاد روحانیون را فرماندهان ارشد جنگ فرهنگی دشمنان کشورمان بر علیه بنیان خانواده و جوانان ذکر کرد و افزود: امروز تمام کفر به جنگ اسلام و ایران آمده و درصدد به انحراف کشاندنن جوانان ونابودی بینان خانواده ها در جوامع اسلامی هستند.

وی یکی از رسالت های خطیر دولت را ایجاد اشتغال پایدار خواند و اظهارداشت: بی شک مردم ما به ویژه دراستان های مرزی وقتی نتوانند مایحتاج زندگی خود را تامین کنند به دنبال قاچاق می روند.

وی عنوان کرد: بحث ما در قاچاق کولبری نیست بلکه قاچاق های سازمان یافته است، چراکه نیم درصد از سود قاچاق به کولبران می رسد و ۹۹.۵ درصد ازسود آن به جیب صاحبان سرمایه و قدرت که کولبران را استخدام می کنند واریز می شود.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات ستادمرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارزکشورادامه داد: براساس آمار و بررسی های انجام شده هر میلیارد دلار قاچاق موجب از بین رفتن ۱۰۰ هزار شغل می شود.

نگارش نژاد اظهارداشت: نقد جدی به دولت در خصوص بیکاری در مناطق مرزی وجود دارد و باید در این مناطق اشتغال بیشتری ایجاد شود تا مردم آن برای تامین معیشت خود درگیر قاچاق نشوند.

وی بیان کرد: مطالعات متعدد دانشگاهی نشان می دهد بیکار ی رابطه مستقیم با فساد وناهنجاری های اجتماعی دارد بنابراین می طلبد مسئولان توجه ویژه ای به این مهم داشته باشند.

وی میزان قاچاق در سال ۹۲ در کشور را ۲۵ میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: به برکت نقش آفرینی رهبری و روشنگری روحانیون قاچاق کالا در طی چند سال اخیر کاهش یافت به گونه ای که در سال گذشته به ۱۲ میلیاردو ۶۵۰ میلیون دلار رسید.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات ستادمرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارزکشور افزود: هیچ راهی برای مقابله با قاچاق جز مقابله فرهنگی نداریم و در این راستا باید تفکر مردم را در بلند مدت تغییر دهیم واین رسالت خطیر هم برعهده روحانیون است.

 نگارش‌نژاد عنوان کرد: معتقدم نهادهای آموزشی و بانوان که مدیران مصرف خانواده هستند، در صف مقدم مقابله با قاچاق قرار دارند وباید آموزش های لازم به این گروه داده شود.

کد خبر 3986773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha