۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۳

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

مبلغان سبک زندگی اسلامی را ترویج دهند/«تبلیغ» اساس کار حوزه است

مبلغان سبک زندگی اسلامی را ترویج دهند/«تبلیغ» اساس کار حوزه است

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه مبلغان باید سبک زندگی اسلامی را ترویج دهند، گفت: اساس کار حوزه «تبلیغ» است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ با اشاره به اینکه واقعیت امر این است که وجود علما و روحانیون به عنوان ستارگان آسمان هدایت و ارشاد سرمایه عظیمی برای کشور است، اظهار داشت: وجود همه روحانیون همانند ستارگانی است که در جای خود منشا خیر و برکت هستند.

وی با بیان اینکه در مناطقی که شما حضور ندارید، آنجا قدر نعمت روحانیت را آدم احساس می کند، که چقدر علما و روحانیت نقش آفرین هستند، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان یک فرصت طلایی برای ماست که بتوانیم به تبلیغ دین و مکتب اهل بیت بپردازیم و به نیازهای معنوی مردم پاسخگو باشیم و دین و دینانت مردم ار محکم کنیم.

تبلیغ دین وظیفه ای بسیار سنگین است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه تبلیغ دین یک وظیفه بسیار سنگین و مهم است، افزود: از سوی دیگر ماه مبارک رمضان یک سفره الهی است، باید ببینیم از این سفره الهی چقدر می توانیم بهره ببریم.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه در منابع دینی ما از ماه مبارک رمضان به عظمت یاد شده است، به ما هم دستور دادند که ماه مبارک رمضان را به عظمت یاد کنید و تجلیل کنید از ماه رمضان گفت: صفات و ویژگی هایی که برای ماه رمضان در روایات ما آمده است برای هیچ ماهی نیامده است، در میان ماه های دوزاده گانه فقط ماه رمضان اسمش در قرآن آمده است.

وی یادآور شد: در روایات از ماه رمضان به عنوان شهر الله، شهر الصبر، شهر المبارک، شهر العظیم، شهر المواسات، شهر العنابه، شهرالبرکه، شهر الرحمه و... نام برده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه درباره هیچ ماهی این تعابیر را نداریم و اینکه به ما دستور داده شده از ماه رمضان به عظمت یاد کنیم حتما سری در آن وجود دارد، ادامه داد: ماه رمضان را نباید با هیچ ماهی مقایسه کرد، فضیلت ماه رمضان بر سایر ماه ها همانند فضیلت پیامبر اکرم(ص) بر سایر پیامبران الهی است.

تبلیغ دین یکی از برکات الهی ماه رمضان

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه تعابیر بسیار بلندی راجع به فضیلت و اهمیت ماه رمضان آمده است، اظهار داشت: روشن است فضیلت و اهمیت ماه رمضان به خاطر سه چیز است؛ یکی نزول قرآن، دوم به خاطر وجود لیله القدر و سوم به خاطر وجوب روزه.

وی با بیان اینکه یکی از برکات الهی در ماه رمضان تبلیغ است؛ تبلیغ مکتب اهل بیت و بیان حقایق قرآن، تصریح کرد: اهمیت تبلیغ بر کسی مخفی نیست، امروز دنیا متوجه است اگر بخواهد هدفی را پیش ببرد باید اول تبلیغ و اطلاع رسانی کند و جنگ روانی به وجود آورد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اساس کار حوزه بر تبلیغ است، اگر تبلیغ نباشد تمام کارهای حوزه ابتر است، افزود: تبلیغات سطوح مختلف دارد؛ از مراجع گرفته تا نویسندگان و محققان و روحانیون هم با زبان و بیان مان در امر تبلیغ حقایق فعال هستیم، نتیجه همه فعالیت های حوزوی در تبلیغ مشاهده شود.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه مبلغان باید توجه کنند که امروز نیاز مردم چیست و چه چیزی زندگی مردم را تهدید می کند و چه چیزی دیانت مردم را تهدید می کند؟ اظهار داشت: روحانیت نگهبان دین مردم است، پاسدار دین مردم است، مسئولیت معنویت بخشی به مردم را دارد.

جامعه دچار بحران هویتی شده است

وی با بیان اینکه اگر روحانیت نباشد از معنویت در جامعه خبری نیست، تصریح کرد: امروز اولین چیزی که نیاز مردم است و دشمن هم روی آن کار می کند مسئله سبک زندگی دینی مردم است؛ دشمن دارد سبک زندگی دینی را عوض می کند،

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه واقعا امروز جامعه دچار یک بحران هویتی است و راه نجات جامعه از بحران هویتی سوق دادن به معنویت است، افزود: باید سبک زندگی دینی را رواج بدهیم، آداب زندگی و معاشرت را به مردم گوش زد کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مسئله جوانان از دیگر مباحثی است که باید در تبلیغات به آن توجه کنیم، گفت: جوانان سرمایه و نشاط جامعه هستند، تحول آفرین و منشاء حرکت هستند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه ارتباط یک مبلغ با جوانان مهم است، ما با جوانان بحث و مجادله نکنیم که آنها یک طرف قرار بگیرند و ما یک طرف تصریح کرد: بحث و جدال باعث می شود همیشه جوان در مقابل قرار بگیرد، راه تعامل با جوان ارشاد و هدایت و معرفی کتاب است.

وی با تاکید بر اینکه سعی نشود با جوان دائما کل کل کنیم و اگر این کار را کردید مطمئنا او در مقابل قرار می گیرد، افزود: ارتباط با جوانان کار بسیار مشکلی است، حتی در پاسخگویی به شبهات نسل جوان سعی نکنید مجادله ای صورت بگیرد؛ اگر مجادله شد از همان اول شاکله این جوان در مقابل شما قرار می گیرد.

مسجد به عنوان پایگاه روحانیت حفظ شود

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه موضوع دیگری که در تبلیغات باید به ان توجه شود این است که اساس انقلاب و نظام اسلامی بر چیست؟ نباید شهدا را فراموش کنیم، امام شهیدان را فراموش نکنیم، اساس انقلاب اسلامی این ها هستند، گفت: نگهدارنده انقلاب خون شهیدان است، حرمت شهیدان حفظ شود و میان مردم و شهدا فاصله ایجاد نشود.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: نسل جوان ما باید آن خاطرات و رشادت ها و شهامت ها و باورها را که باعث شده این امنیت برای ما به وجود آید را به یاد داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت حفظ پایگاه دین تاکید کرد و ادامه داد: وظیفه ماست که پایگاه خود را حفظ کنیم، مسجد پایگاه روحانیت است و باید شبانه روز درود و سلام بر امام بفرستیم که امام اجازه ندادند لباس شخصی در مسجد نماز بخواند چون می خواست این سنگر برای روحانیت باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه اگرآن روز امام با قاطعیت نمی فرمود که لباس شخصی ولو اینکه تقوا و علم  و قرائت اش بهتر است حق ندارد در نماز جماعت امام جماعت بشود امروز سنگر مسجد را نداشتیم، اظهار داشت: مجالس زیارتی و ختم از دست ما رفت، خیرین به دستور علما و روحانیت کار خیر می کردند اما آن را از دست دادیم و حالا می خواهیم حوزه بسازیم خیرین مدرسه ساز را می آوریم کمک ما کند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه سه وعده نماز را در مساجد باید داشته باشیم، تصریح کرد: این مسجد سنگر است و امام جماعت سنگربان است، آن را محکم داشته باشید، برای مسجد برنامه داشته باشید.

وی ادامه داد: نماز جمعه پایگاه دین است و اگر این پایگاه ها را حفظ نکنیم دچار مشکل می شویم، اگر این سنگر باشد انقلاب حفظ می شود و جایگاهی برای معرفی دین می شود.

از روحانیون و طلاب پشتیبانی شود

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه الان هیچ چیزی برای ما ناراحت کننده تر از این نیست که مشقت معیشت طلاب را حس می کنیم، ادامه داد: میانگین درآمد طلاب ۳۰۰ هزار تومان است که واقعا آدم شرمنده می شود.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امروز پرچم دار دین روحانیت است و باید برای حفظ دین روحانیت را تقویت کنیم، تصریح کرد: امروز در لرستان روحانیت و طلابی پرورش یافته اند که فضل دارند و قدرت بیان دارند، این ها را حمایت و پشتیبانی کنیم.

وی خطاب به روحانیون گفت: امروز پرچم و سنگرها به ما داده شده است، چرا هنوز با وجود شما مسجدی داشته باشیم که امام جماعت نداشته باشد، امام جماعت تدبیر کند که صبح هم نماز جماعت داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: در طول ماه مبارک رمضان مجلس تفسیر و تلاوت قرآن را داشته باشیم که هم اثرات دنیوی دارد و هم اثرات اخروی.

کد خبر 3986830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha