۱۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۰

در گفت‌وگوهایی با مهر مطرح شد؛

درماندگی تروریست ها بیش از پیش نمایان شد/اراده ملت محکم تر از قبل

درماندگی تروریست ها بیش از پیش نمایان شد/اراده ملت محکم تر از قبل

تهران- شخصیت های سیاسی و مذهبی استان تهران، حملات تروریستی روز چهارشنبه تهران را محکوم کرده و آن ها را نشانه درماندگی تروریست ها دانستند.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها- وحید محمدی یکتا- چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه، دو حمله تروریستی در تهران رخ داد و ساعاتی بعد گروهک تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

اما این حملات تروریستی نتوانست خللی در اقدامات عادی و روزمره مردم تهران و ایران اسلامی ایجاد کند.

اقدامات وقیحانه نتیجه سفر رئیس جمهور امریکا به منطقه

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن محکوم کردن این حملات ننگین تروریستی اظهار داشت: جنایتکاران که نمی توانند پیروزی پرشور مردم کشورمان در حماسه ۲۹ اردیبهشت ماه و تجدید عهد ملت با مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام( ره) را تاب آورند، سعی دارند به هر طریق ممکن با ایجاد رعب و وحشت در جامعه به اهداف خود برسند.

نماینده ولی فقیه در دیار ۱۵ خرداد، هدف دشمنان را بر هم زدن امنیت موجود در جامعه و مخدوش کردن وحدت و همبستگی ملت حول محور ولایت دانست و گفت: این اقدامات وقیحانه نتیجه سفر رییس جمهور امریکا به منطقه و تلاش وی برای آشفته کردن منطقه استراتژیک خاورمیانه و کشاندن نا امنی های منطقه به داخل ایران اسلامی است.

با سابقه ترین امام جمعه کشور برای شهدای این حادثه تروریستی طلب مغفرت الهی و علو درجات کرده و افزود: شفای عاجل مصدومین این حادثه دردناک را از خداوند متعال خواستارم.

وی ضمن تقدیر از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کشور، تاکید کرد: اگر بروز چنین حوادثی برای نسل جوان ما تازگی دارد به برکت جانفشانی ها و رشادت های نیروهای خدوم امنیتی در کشور است.

امنیت کشور مرهون جانفشانی رزمندگان اسلام است

سید حسین نقوی حسینی نیز با تاکید بر این که حوادث ناجوانمردانه تهران نخواهد توانست خللی در اراده مردم ایجاد کند، به خبرنگار مهر گفت: امنیت امروز کشور حاصل جانفشانی های رزمندگان کشور در ۸ سال دفاع مقدس و نیز در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت است.

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی خون پاک شهدای مدافع حرم را عامل مهم بازدارنده در برابر تروریست ها دانست و افزود: اگر در خط مقدم مقاومت، با قدرت هرچه بیشتر در برابر تروریست ها نمی ایستادیم، خیلی پیش از این ها شاهد اقدامات اینچنینی در کشور بودیم.

وی به حضور نماینده ها در صحن مجلس و ادامه جلسه امروز در هنگام عملیات تروریستی اشاره کرد و افزود: نماینده ها نشان دادند که مانند خیل عظیم ملت پر افتخار ایران اسلامی با اقتدار ایستاده اند و ترسی به خود راه نخواهند داد.

دشمن در پی از بین بردن آرامش و امنیت جمهوری اسلامی است

مدیر کل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این اقدامات وحشیانه در تهران توسط برخی افراد بزدل و گمراه انجام شد و به شدت محکوم است، دشمنان و تروریست ها از پیشرفت نظام اسلامی عصبانی هستند و سعی دارند به هر طریقی به کشور و امنیت آن ضربه بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اضافه کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، هدف کوتاه مدت دشمنان، از بین بردن آرامش و امنیت جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر حفظ فرهنگ، هویت و ارزش های انقلابی و دینی در کشور، گفت: تا زمانی که اتحاد خود را حول محور ولایت حفظ کرده و بر روی ارزش ها پایداری و استقامت کنیم، هرگز شکست نخواهیم خورد و همه اقدامات دشمنان محکوم به شکست است.

اقشار تاثیرگذار جامعه به ترویج فرهنگ ایستادگی و مقاومت بپردازند

حجت الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری زاده نیز در این مورد به خبرنگار مهر گفت: ایران اسلامی، مهد شیرمردان و دلاورانی است که بیش از ۲۰۰ هزار شهید در ۸ سال دفاع مقدس تقدیم اسلام کردند و شهادت را رستگاری جاودان می دانند و در راه پر سعادت خود لحظه ای درنگ نمی کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران ضمن محکوم کردن اقدام سخیف تروریست ها، ادامه داد: به فضل الهی به زودی شاهد نابودی و شکست کامل دشمنان اسلام خواهیم بود.

وی از مبلغین و مبلغات، روحانیون، خطبا، ائمه جماعات ، اعضای شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شعرای آئینی، جمعیت بانوان فرهیخته، مبلغات و اساتید، مسئولین و مدرسان قرآن و اقشار تاثیرگذار خواست در شرایط حساس کنونی به بصیرت افزایی، ترویج فرهنگ ایستادگی و مقاومت و تجلیل از مقام شهدای مدافع حرم بپردازند.

وی با تاکید بر این که عملکرد سریع و قابل تحسین نیروهای امنیتی و انتظامی در برخورد با تروریست ها سبب ناکامی آن ها شد، ادامه داد: نیروهای جان بر کف امنیتی و انتظامی با ورود به موقع و مناسب، از رسیدن تروریست ها به اهداف شوم خود جلوگیری کردند و آن ها را ناکام گذاشتند.

ملت با اراده ای راسخ راه نورانی جمهوری اسلامی را ادامه خواهند داد

حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که اقدام دیروز تروریست ها بزدلانه و از سر زوال و ترس بود، افزود: قطعا این اتفاقات نمی تواند در اراده ملت عزیز ایران در ادامه راه شهدا و راه پر افتخار امام راحل و نظام جمهوری اسلامی خللی ایجاد کند.

امام جمعه دماوند ضمن محکوم کردن حملات وقیحانه تروریستی روز گذشته تهران، افزود: ملت همیشه در صحنه ایران همچنان استوار و با عزمی راسخ، گوش به فرمان مقام معظم رهبری حرکت کرده و این راه نورانی را ادامه خواهند داد.

کد خبر 3998658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha