۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۳۲

امام جمعه مشهد:

«آتش به اختیار»به معنای خودسری نیست/ نسل سوم پای کار انقلاب

«آتش به اختیار»به معنای خودسری نیست/ نسل سوم پای کار انقلاب

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: آتش به اختیار بودن به معنای خودسر بودن نیست و معنای آن این است که در انجام وظایف نباید منتظر کسی و جایی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد با تسلیت شهادت حضرت علی (ع) اظهارکرد: ظلم و ستم به مردم کوفه و نابرابری باعث شد تا آنان برای بیعت با حضرت علی (ع) به خانه ایشان هجوم آورده و خواستار به دست گرفتن حکومت توسط ایشان شدند.

وی افزود: همین مردمی که اصرار به حکومت امیرالمومنین(ع) داشتند،کار را به جایی رساندند که دیگر به حرف مولا گوش نکرده و از علی دوستی خسته شدند، اما مردم ما در طول ۳۸ سال گذشته نه تنها از انقلاب خسته نشده اند،بلکه نسل سوم پایمردتر از نسل اول پای کار انقلاب هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به بیان خاطره ای از واکنش امام خمینی(ره) به شعارهای رزمندگان در دیدار با ایشان پرداخت بیان کرد: در جلسه‌ای با برخی علمای تهران خدمت امام (ره) بودیم، رزمندگان پیش از رفتن به جبهه برای دیدار با ایشان آمده بودند که شروع به سر دادن شعار کردند، امام راحل با شنیدن صدای آنان منقلب شدند و فرمودند «این صدا را می‌شنوید؟ اگر ده نفر از این‌ها پیش امیرالمؤمنین بودند، علی(ع) مظلوم واقع نمی‌شد».

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب چندی پیش در دیدار با دانشجویان از لفظ«آتش به اختیار» استفاده کردند زیرا نیروهایی پای کار دارند که در گرمای ۵۴ درجه کویر عراق و شام از علی و حزب علی دفاع می کنند و هروز پیکر چند نفر از آنان به کشور باز می گردد اما امیر المومنین(ع) در آن زمان نیروی نداشتند واین نشان از مظلومیت ایشان بود.

علم الهدی تاکید کرد: البته آتش به اختیار بودن به معنای خودسر بودن نیست و معنای آن این است که در انجام وظایف نباید منتظر کسی و جایی بود و تعیین تکلیف برای تمام دستگاه‌های اجرایی و قضایی است.

امام جمعه مشهد گفت: زمانی یک فرمانده به رزمنده می‌گوید آتش به اختیار یعنی به رزمنده خود اطمینان دارد و می داند وی صف دشمن را عوضی نمی‌گیرد، در مقابل دشمن کوتاه نمی‌آید و با آرمان، ایمان و عقیده خود به دنبال نابود کردن دشمن است.

کد خبر 4005898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha