۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۹

امام جمعه ابهر:

خودجوش در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی بکوشیم

خودجوش در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی بکوشیم

زنجان-امام جمعه ابهر با بیان اینکه مقام معظم رهبری قائل به وجود ضعف در ستادها ومراکز نظام در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی هستند، گفت: باید به‏ صورت خودجوش در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی بکوشیم.

به گزارش خبرنگار مهر،حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر به وصیت نامه حضرت علی (ع) به امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) به مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر را تذکر داده و می فرماید : امر به معروف و نهی از منکر را وا مگذارید که در آن موقع بدترین شما بر شما مسلط می شوند . آنگاه هر دعایی را بکنید مستجاب نمی شود.

وی به دیدارهای دانشجویان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: رهبری در این دو دیدار نکات بسیار مهم و کلیدی را متذکر شدند. یکی از نکات بسیار مهم و کلیدی مسئله انسجام و اتحاد ملی بود که فرمودند: باید از تجربه‏ ها استفاده کنیم. یک مسأله (از این تجربه‏ ها)، مسأله تأثیر انسجام و اتّحاد ملّی است در موفقیّت؛ این بسیار چیز مهمّی است. انسجام ملّی را باید حفظ کرد، اتحاد ملّی را باید حفظ کرد. مشترکات را بایستی همواره در نظر داشت.

امام جمعه ابهر گفت: نکته بسیار مهم دیگر که در دیدار دانشجویان متذکر شدند مسئله آتش به اختیار بود. از این بیان رهبری معظم مشخص می‏شود که ایشان قائل به ضعفی - گاه جدی - در ستادها و مراکز نظام در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی هستند و در این‏ رابطه اختلال‏ها و یا خلاءهایی رخ می‏ دهد که در این موارد دانشجویان انقلابی و دیگر هسته‏های فکری و عملی جهادی، فکری و فرهنگی باید ورود کنند و منتظر نمانند.

رحیمی افزود: بر خلاف برخی تصورات، این بیان رهبری به‏منزله‏ی قطع امید از ستادها و مرکزیت‏های موجود در نظام در این‏رابطه نیست بلکه بیان ایشان به این معنی است که اختلال یا تعطیلی این ستادها و مراکز در مواردی نباید منجر به ‏بی‏عملی نیروهای انقلابی در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی شود.

وی ادامه داد:  به عبارت ساده‏ تر، نباید به بهانه‏ی این‏که فلان نهاد یا وزارتخانه مشکل دارد و حرفها و جهت‏ گیری ‏هایش مطابق انقلاب اسلامی نیست، دست روی دست بگذا زریم و منفعل شویم بلکه تا زمانی که آن وزارتخانه یا نهاد یا مرکز اصلاح شود، باید به‏صورت خودجوش در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی بکوشیم. پس این به معنی قطع امید و دست شستن از وظایف نهادها و ستادها و مرکزیت‏ ها نیست، آن‏ها هم موظف به اصلاح خود هستند و باید هرچه سریعتر از حالت اختلال و یا تعطیلی در آن مورد خاص خارج شوند و وظیفه‏ی خود را انجام دهند.

کد خبر 4006109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha