۷ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۳۰

ابوترابی فرد در آئین بزرگداشت شهدای هفتم تیر:

شهدای هفتم تیر ایران را به جبهه واحد مبدل کردند

شهدای هفتم تیر ایران را به جبهه واحد مبدل کردند

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: وعده الهی این بود که شهدای هفتم تیر ایران را به جبهه واحد مبدل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن ابوترابی فرد عصر امروز در آئین بزرگداشت شهدای هفتم تیر در یادمان این شهدا گفت: دشمن از این جبهه مستحکم به دلیل فهم درست از اسلام و ایستادگی در کنار اصول ناامید بود و راهی جز حذف آنان پیش روی خود نمی دید. اما وعده الهی این بود که این شهادت، ایران را به یک جبهه واحد مبدل کند.

ابوترابی فرد گفت: هر گونه زاویه از این راه و تزلزل در عزم و اراده آغازی برای شکست جامعه اسلامی است و تمام دغدغه رهبری و عزم دلسوزان انقلاب در این مقطع از تاریخ انقلاب تمسک به اسلام ناب و ایستادگی به اصول و ارزش ها تا پیروزی نهایی است و این راه عزت و اقتدار ماست.

وی ادامه داد: مشکل انسان ها فهم، دریافت و معرفت حق نیست؛ مشکل جامعه بشری بعد از فهم، شناخت و معرفت حق، ایستادگی در کنار حق و استقامت و پایداری است و این واقعیتی است که جامعه بشری همیشه از آن زاویه داشته است.

ابوترابی فرد با بیان این که ایستادگی به اصول و مبانی رمز پیروزی در دنیا و سرافزای در دنیا و آخرت است افزود: ایستادگی بعد از شناخت راه و تعیین مسیر حرکت است.

وی با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی گفت: با ورق زدن این برگ های زرین، یک ملت تحت رهبری و زعامت بنیانگذار انقلاب پرچم اسلام را برافراشت و یک سخن که آن قبول ربوبیت خدا بود، با عزم راسخ برای پیمودن این راه، نزاع سختی با نظام دیکتاتوری شاه داشت.

ابوترابی فرد اضافه کرد: کار سخت مردم ایران با پیروی انقلاب بر رژیم شاه آغاز شد و چالش های سختی برای ما برنامه ریزی کردند.

وی افزود: این سنگ بنای مستحکم که بر اصول و مبانی روشن دین استوار بود که با دو رکن کلیدی که جمهوریت آن در حضور و مشارکت مردم و تعیین سرنوشت خود در کنار صندوق های رای و اسلامیت آن در اصل محوری و کلیدی ولایت فقیه، ولایت، رهبری و زعامت و مدیریت فقیه عادل شجاع متواضع در برابر خدا و بندگان خدا و مقام در برابر دشمنان خدا معنا می یافت، مسیر حرکت انقلاب را به درستی رقم زد.

وی همچنین گفت: انسان هایی که خداوند در جان آنان حکومت می کند از تعلقات دنیا پاکیزه هستند، آنچه قرآن بر آن تاکید دارد، شناخت، باور و تمسک به حق و ایستادگی در کنار حق است که دستاورد ایمان و عمل صالح است.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی در زمان حضرت علی (ع) به سه گروه ناکثین، مارقین و قاسطین تقسیم شد، اظهار کرد: ریشه همه این نزاع ها در آن جامعه فاصله گرفتن از حق و دلبستگی به دنیا بود اما ایستادگی بر حق رمز پیروزی در دنیا و آخرت است.

وی تاکید کرد: دشمنان در عراق، سوریه و لبنان و در همه جبهه ها، تمام توان و نیروی خودشان را بسیج کرده اند، بازی با داعش و گروه های تروریستی و حفظ آنان برای کاهش فشار بر رژیم صهیونیستی و افزایش تنش در دنیای اسلام برای ارتقای امنیت اسرائیل، این تئوری و نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی است. همان نقشه ای که ایران با کمک دوستانش در لبنان، سوریه و بحرین به مبارزه با آن برخاسته و راه را برای وحدت عزت بخش امت اسلام هموار کرده است.

ابوترابی فرد اظهار کرد: امروز ایستادگی ملت های این کشورها در کنار هم متفاوت بوده و ریشه آن در انفجار حزب جمهوری اسلامی و پیروزی شما در دفاع مقدس معنا می یابد و راه افزایش اقتدار، ایستادگی بر این اصول است.

وی ادامه داد: ما اگر از این اصول زاویه بگیریم و نقشه راه ما فاصله بگیرد از اقتدار و عزت ملت ایران کاسته می شود و امروز تمام سخن رهبری بر این است که ملت عزیز با همان روحیه سال 60 و همان مشت های گره شده و همان آرمان ها و روحیه ای که شهدای هفتم تیر از آن الهام می گرفتند و فریاد شهید بهشتی که «آمریکا از ما عصلبانی باش و از این عصبانیت بمیر» این راه را ادامه دهیم.
وی گفت: هویت انقلاب در ایستادگی مقابل نظام مسلط جهان معنا می یابد. اگر این اندیشه زدوده شود انقلاب اسلامی تغییر هویت داده است.

نایب رییس سابق مجلس تاکید کرد: ملتی می تواند در برابر دشمنان خارجی مقاوم باشد که درون خود و صفوف خود متحد و یکپارچه در کنار هم ایستاده باشند.ما نیازمند وحدت امت اسلامی و وحدت درون جامعه خود هستیم آن هم ذیل پرچم پرافتخار انقلاب که در دست توانای رهبر معظم و عالیقدر نظام است.

ابوترابی فرد گفت: اقتدار دفاعی، علمی و سیاسی ما، استقلال افتخار آفرین ما و قرار گرفتن ملت های منطقه در کنار ایران دستاورد این مقاومت است. باید آسیب های مقاومت را ببینیم و مدیریت صحیح اعمال کنیم. قدرت نظامی آمریکا امروز بیش از دو برابر قدرت نظامی اروپاست و قلب اقتصادی جهان در واشنگتن و نیویورک می تپد. دولت ها و حکام منطقه عروسک هایی هستند که با ساز آمریکا حرکت می کنند.

وی تاکید کرد: در هر جبهه ای علیه آمریکا ایستاده ایم بدون تردید پیروز بوده ایم.

کد خبر 4016563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha