۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۴

مدیرکل استاندارد بوشهر:

آسانسورهای فاقد استاندارد استان بوشهر پلمب می‌شوند

آسانسورهای فاقد استاندارد استان بوشهر پلمب می‌شوند

بوشهر - مدیرکل استاندارد استان بوشهر از تعطیلی آسانسورهای فاقد استاندارد استان بوشهر خبر داد و گفت: آسانسورهای چهار هتل و هتل آپارتمان بوشهر پلمب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم بهره‌مند ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اطلاع رسانی و اخطار به مدیران ساختمان های اماکن عمومی دارای آسانسور از جمله هتل ها در خصوص اخذ گواهینامه استاندارد و ایمنی وعدم پیگیری آنان، پلمپ آسانسورهای فاقد گواهینامه بازرسی آغاز شده است .

وی بیان داشت: استان بوشهر یکی از قطب های گرشگری کشور محسوب می شود، از این رو، توجه به زیرساخت های رفاهی، ایمنی و استاندارد بودن اماکن عمومی، می تواند تاثیر زیادی در رونق صنعت گردشگری این استان داشته باشد.

بهره‌مند خاطر نشان کرد: شورای عالی استاندارد ایران با توجه به اهمیت آسانسورها که عدم ایمنی آنها خطرات جبران ناپذیری را برای سرنشینان و کاربران آن ایجاد می کند، اخذ گواهی ایمنی و کیفیت را برای آسانسورها اجباری اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از بروز هر گونه حوادث احتمالی، همه دستگاه های اجرایی و مسئولان و متولیان اماکن عمومی و مسکونی استان با جدی گرفتن این موضوع نسبت به دریافت گواهینامه بازرسی آسانسور اقدام کنند.

وی ادامه داد: در صورت عدم دریافت گواهینامه بازرسی ادواری سالیانه، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان های دارای آسانسور است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر خاطرنشان کرد: مردم باید آگاه باشند که با توجه به اجباری شدن استاندارد ادواری آسانسور، تمام مدیران ساختمان ها، ارگان های دولتی و خصوصی باید در راستای استانداردسازی قطعات آسانسورهای واحدهای خود اقدام کنند.

وی گفت: استاندارد آسانسور باید اعتبار داشته باشد، بیمه سرنشین آسانسور باید تمدید شود و سرویس و نگهداری آن توسط شرکت دارای پروانه طراحی و مونتاژ از سازمان صنعت، معدن و تجارت و قرارداد رسمی سرویس و نگهداری انجام گیرد.

کد خبر 4021388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha