۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۳

امیرعبداللهیان اعلام کرد؛

استقبال از راه‌اندازی مرکز «دیده‌بان جنایت علیه بشریت در سوریه»

استقبال از راه‌اندازی مرکز «دیده‌بان جنایت علیه بشریت در سوریه»

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل گفت: ابتکار عمل جمعی از نمایندگان پارلمان سوریه در راه اندازی مرکز «دیده بان جنایت علیه بشریت در سوریه و فوعه و کفریا» اقدامی بجا و شایسته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، راغب حسین الحسین نایب رییس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران و نماینده مردم فوعه و کفریا در مجلس ملی سوریه با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل دیدار  و گفتگو کرد.

امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار موفقیت ها و پیروزی های میدانی و سیاسی اخیر در سوریه  را تبریک گفت .

وی مقاومت مردم صبور فوعه و کفریا در مقابله با تروریسم تکفیری را ستود و گفت: ارتکاب جنایات تروریستی علیه مردم سوریه و سکوت برخی کشورها و محافل بین المللی باعث تشویق تروریست ها در منطقه شده است.

امیرعبداللهیان در همین زمینه به استفاده از ظرفیت های پارلمانی در جهت حمایت از مردم مظلوم سوریه و از جمله فوعه و کفریا اشاره کرد .

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل همچنین ابتکار عمل جمعی از نمایندگان پارلمان سوریه در راه اندازی «مرکز دیده بان جنایت علیه بشریت در سوریه و فوعه و کفریا» را اقدامی بجا و شایسته خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با تروریسم و تمرکز بر راه حل سیاسی در سوریه ثابت قدم است.

راغب حسین الحسین  نایب رییس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران و نماینده مردم فوعه و کفریا در مجلس ملی سوریه نیز در این دیدار ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر در تهران اظهارداشت: رژیم صهیونیستی و برخی از متحدان عربی و غربی آن ، مسبب بحران های موجود در منطقه و محور تروریست در منطقه و دنیا هستند.

وی افزود: تلاش ها و اقدامات علیه تضعیف محور مقاومت در هر جای دنیا بی ثمر بوده و نتیجه قطعی و نهایی آن، پیروزی محور مقاومت خواهد بود.

نایب رییس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران ضمن تشریح وضعیت میدانی و سیاسی مردم فوعه و کفریا گفت: قصور سازمان های بین المللی در رساندن کمک های بین المللی،  مردم مظلوم در فوعه و کفریا را در وضعیت نابسامانی قرار داده است.

 وی ضمن تجلیل از حمایت های رهبری، دولت و ملت ایران از سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران  نقش مهمی در مبارزه با تروریسم در سوریه  و منطقه داشته و دارد.

نایب رییس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران با اشاره به ظرفیت های موجود استراتژیک در جمهوری اسلامی ایران و سوریه، حمایت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه مسائل تحصیلی کودکان  و اشتغال مردم مظلوم فوعه و کفریا را خواستار شد.

لازم به ذکر است علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و هدیه عباس رییس مجلس سوریه، روسای گروه دوستی پارلمانی دوکشور هستند.

کد خبر 4033601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha