۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۳

وزیر نیرو:

۶۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر به سبد انرژی کشور اضافه می شود

۶۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر به سبد انرژی کشور اضافه می شود

کرمان - وزیر نیرو با اشاره به اینکه سهم انرژی های تجدیدپذیر در سبد انرژی ایران در حال افزایش است، گفت: ۶۰۰ مگاوات از این نوع انرژی طی سال جاری به ظرفیت کشور اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت چیان صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح مجتمع نیروگاههای خورشیدی کرمان با ابراز خرسندی از همکاری بین آلمان و ایران اظهار کرد: موضوع انرژی های تجدید پذیر ارتباط مستقیم با آینده بشر بر روی کره خاکی دارد.

وی ادامه داد: انرژی های تجدید پذیر از انتشار گازهای گلخانه ای و آلاینده ها جلوگیری می کند و باعث توسعه پایدار می شود که با سرنوشت همه انسان ها در کره خاکی ارتباط دارد.

چیت چیان ایجاد توسعه با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را یک هدف جهانی دانست و بیان کرد: اجرای این طرح های جهانی در خدمت همه بشریت است و جمهوری اسلامی ایران با سیاست های کلی نظام در بخش انرژی تجدید پذیر این برنامه را دنبال کرد که سهم این انرژی ها در سبد انرژی ایران در حال افزایش است.

وی با اشاره به قوانین توسعه ای مجلس گفت: از ۷۶ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی در کشور ۱۲ مگاوات به انرژی های تجدید پذیر اختصاص داده شده است.

وزیر نیرو ادامه داد: طی سال های اخیر نقش انرژی خورشیدی، بادی، زیست توده ای، زمین گرمایی و توربین های آبی کوچک به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

چیت چیان بیان کرد: ۴۲۰ مگا وات از سهم انرژی تجدید پذیر نوین است که نسبت به ابتدای دولت یازدهم ۲.۲ افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۶۰۰ مگا وات انرژی تجدید پذیر به سبد انرژی کشور اضافه می شود، افزود: مزیت های این نوع انرژی ها برای همه روشن است.

وزیر نیرو بیان کرد: دولت با سیاست های تشویق کننده خرید تضمینی برق این نیروگاه ها عزم خود را نشان داده است و تمام این فعالیت ها و سرمایه گذاری ها توسط بخش خصوصی انجام می شود.

وی ورود بخش خصوصی به این فعالیت ها را باعث استمرار این سیاست ها دانست و افزود: بخش خصوصی با تشخیص درست به این کار وارد شده است.

چیت چیان عنوان کرد: تا امروز امکان تولید ۲۱۰ مگاوات پنل های خورشیدی در کشور وجود دارد که 120 مگاوات آن در شیراز افتتاح شد که امیدواریم ظرفیت تولید این نوع انرژی به بیش از ۵۰۰ مگاوات برسد چرا که باعث رونق اقتصادی و اشتغال می شود.

وی ادامه داد: کشورهای آلمان، سوئیس، اسپانیا، چین، کره جنوبی و... در حال فعالیت هستند و سرمایه گذاری مستقیم در حال انجام است.

وزیر نیرو عنوان کرد: با ابتکار و پیشنهاد استاندار کرمان یک مجموعه توسعه انرژی تجدید پذیر به عنوان شهر آفتاب در استان پایه گذاری می شود و امیدواریم در این استان در سال ۲۰۰ مگا وات انرژی به بهره برداری برسد.

کد خبر 4042757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha